Iemand tips voor mij en mijn "lekkende baby"

Discussion in 'Flesvoeding' started by MamaBibi, Mar 31, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

Apr 18, 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Hoi hoi.
    Ik heb een vraag. Bij de eerste had ik steeds het gepuzzeld dat meneer flessen in no-time leeg had en spuugde....
    Nu bij de tweede (2 weken oud) heb ik het volgende.
    Hij weegt 3340 gram
    Hij drinkt 7 of 8x65 (in totaal 455 of 520ml)
    Als ik meer aanbied, laat ie het staan. 65Ml is precies genoeg. Maar... die 65 ml krijgt hij niet volledig binnen want meneertje lekt. Ik gebruik Nuby flessen, deze lijken wel wat op de nieuwe avent. Nu had ik van de nieuwe avent fles een kleintje staan uit een pakket en ik dacht dat dat beter uitpakte (misschien een wat kleiner gat) maar toen hij wat moe begon te worden begon het lekken weer. Ook de difrax S met S speen lekt als een gek. Dat waren de flessen die ik in huis had dus dacht: laat ik eens proberen maar zonder resultaat.
    Nu zou ik allemaal andere flessen kunnen proberen.
    Ik zou JBPmeel kunnen toevoegen zodat het wat minder snel loopt en hij het minder makkelijk uitlekt....
    Zijn er nog andere tips en ideeën?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Als er melk uit het mondje stroomt tijdens het drinken kan het 2 dingen zijn. Fles gaat te snel of speen is niet geschikt/te groot/ligt niet lekker in de mond voor je kindje.

Heb je de smalle dr browns fles al eens geprobeerd? Deze gaat meestal niet te snel en juist een smalle speen past helemaal in de mond.
    Gaat de speen nog wel te snel kun je de prematuurspeen eens proberen.

Jbpm zou ik als laatste optie houden....

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier hetzelfde euvel gehad. En ook de dr. Brown uiteindelijk op uitgekomen. Met de prematurenspeen. Die heeft ze wel tot ze 3 maanden was gebruikt.

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Hier hadden we dat met difrax s fles. Door de wide speen te gebruiken is het opgelost

5. Biancas

Biancas Lid

May 4, 2012
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden precies hetzelfde met de Avent natural flessen. Na 6 weken op advies van fysio wegens andere oorzaak op dr brown smalle fles overgegaan en het lekken was ook bij ons verholpen.

Share This Page