6 flessen 180cc

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Fortunae, 28 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Wat dus te veel schijnt te zijn, maar niet voor mijn mannetje.
    Hij drinkt ze tot de laatste druppel leeg.
    Soms pakt een dag zo uit dat het er 5 zijn, maar gegarandeerd zijn het de dag erna weer 6.
    Ik weet niet zo goed hoe ik hem kan helpen naar 5 voedingen, met het liefst dan een van de 2 voedingen eraf op de tijd dat ik slaap ;)

Hij krijgt nu nagenoeg iedere 4 uur een voeding, in de nacht hebben we soms geluk dat er tussen de avond en de 'late' 6 uur zit. Hij krijgt als wij avondeten een beetje rijstebloem. Vooral omdat hij nog niet zoveel eet. In de fles daarna krijgt hij nog een snel rijstebloem, wat geen echte papfles is, maar hij krijgt ook pas sinds 3 dagen vaster voedsel en ik wil zijn darmen rustig laten wennen.

Hoe kan ik ons mannetje helpen? Wie heeft er tips?

Alvast bedankt

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou dan toch eens kijken naar forte voeding met een stap terug naar 150/5.

Advies is maximaal 30 schepjes, je geeft nu 36 schepjes. Een keer zal geen ramp zijn, maar ik denk dan constant 6 schepjes te veel ook echt te veel is.

Ik zou dan eerst een 2 schepjes fort en 3 schepjes normaal geven. Evt kan je ook 15cc extra water in de fles geven, dus 165/5. Op deze manier gaat er geen fles af, want dat zal nog lastig zijn, maar wel minder schepjes per 24 uur.
    Ook zou ik, ongeacht hoelang het nu duurt, de tijdsduur van een voeding verlengen.

Werkt dat niet voldoende kun je meer forte geven en minder standaard.

3. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Tja, forte heb ik aan gedacht, maar omdat onze dochter een koemelkallergie had, krijgt zoon nu h.a. en ik ben bang dat als ik daar vanaf stap, hij straks ook pech heeft. Bij dochter herkende we het pas toen ze onder de eczeem zat, zoon is pas 2 weken over op de fles, en krijgt nu langzaam een schaal toetje. Forte is nu voor mij dus nog geen optie.

Andere tips?

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dan zou je kunnen nadenken over standaard voeding.

Wat bedoel je met "een schaaltje toetje"?

5. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Droog, begin fas van eczeem

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Oh zo.

En terug naar 165/5 en fles langer laten duren?

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Je kindje komt van de borst, en dan zie je soms dat ze qua flessen veel drinken. Het verloop van een borstvoeding verloopt totaal anders. Even geduld, dan een behoorlijke hoeveelheid, stukje rustig aan en dan langzaam maar zeker tot de borst leeg is en de hersenen het teken krijgen: het is op, je zit vol.
    Een fles is 1 tempo.
    Het is dus inderdaad belangrijk om het tempo laag te houden.
    Gebruik je een newbornspeen? En stop je halverwege even, om van kant te wisselen?

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Drinkt hij lang genoeg? Je zou eens kunnen kijken wat hij doet met 150/5 met 20cc extra water. Mijn oudste trapte er niet in, maar sommige kinderen wel.. En dan een kleine speen, zodat hij er zeker 15a20 minuten over doet.

9. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik had hier ook een vreetzakje.. zat aan de max van 30 schepjes en toen soms nog mopperen (kwam ook van bv af).

wat hier hielp: extra water in de fles, pauzeren tussendoor, dr. browns fles (loopt langzamer), rijstebloem en bijvoeding. Inmiddels gaat het goed en zit ze op 4 flessen.

10. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Gebruiken idd de newbornspeen. Dat wisselen is wel een idee. Wat extra water ook.
    Rijstebloem kreeg hij gisteren in de fles. Dat vinden zijn darmen nog lastig (nog geen ontlasting vandaag). Maar de dag is nog niet om.

11. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Bedankt voor het meedenken. Met de kleinste speen doet hij een 10-15 minuten over een voeding. Hij is gewoon heel krachtig in drinken.
    Gisteren worteltjes gegeten + een kleine fles. En voordat ik ging slapen een papfles. En toen sliep hij 8 uur! Als hij dat blijft doen is het probleem opgelost :)

Deel Deze Pagina