zoon 2,5 eet heel veel dingen niet.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door kikker2, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Onze zoon van ruim 2,5 jaar oud, eet vanaf zijn 1e verjaardag alleen
    pap, brood (fijn volkoren of waldkorn)(met hagelsslag, appelstroop, jam), melkproducten, en af en toe wat appel. drinken doet hij wel en dan vooral roosvicee en ranja(heel erg verdund)
    als tussendoortjes probeer ik zo gezond mogelijk te geven (sultana, cracotte, rozijntjes)
    's avonds vind ik het niet leuk om aan tafel te zitten, want dan eet hij geen hap (laatst heeft hij 1 x kale rijst, en kale macaroni gegeten.)We hebben hem een poosje gedwongen 3 hapjes te eten, zodat hij de smaken in ieder geval leert kennen, maar dit werd alleen maar drama.
    We negeren het zo veel mogelijk, en geven hem de keus, als hij 3 hapjes eet krijgt hij een lekker toetje (dwz hagelsslag op de yoghurt, of een scheutje roosvicee oid) anders gewoon kale yoghurt.
    Deze aanpak hanteren we al een half jaar, maar van te voren weet ik al dat hij niet gaat eten, ik kook meestal niet apart voor hem, hij moet dus gewoon eten wat wij eten.
    Hoe leer ik hem groente fruit, kaas, ei, vlees, aardappels enz. eten? of in ieder geval proeven?
    Ik betrek hem bij het boodschappen doen, bij het koken, probeer de sfeer aan tafel gezellig te houden, we hebben het geblenderd, los liggend op zijn bord aangeboden. Ook krijgt hij over het algemeen niet veel tussendoortjes, maar dat interesseert hem niets.
    Ik wordt wel wanhopig inmiddels, hij probeert niet eens te proeven. Moet ik hem dan maar gewoon brood geven, zodat hij in ieder geval met een volle maag gaat slapen? Hij wordt niet wakker 's nachts, maar 's morgens merk je dat hij erg kribbig kan zijn, ws door trek.
    Ik weet, hij groeit goed, hij is nooit ziek, levendig en pittig genoeg.
    Het is een heel pittig mannetje, dus vandaar dat we voorzichtig zijn in hem iets anders aan te bieden. Het gekke is dat hij vanaf 5 maanden bijvoeding alsof zijn leven ervan af hing, hij at vrijwel alles, ik kon het niet aanslepen, en vanaf zijn 1e verjaardag is het mis.
    Hebben jullie nog tips?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je hebt al alles geprobeerd, het blijft lastig als een kindje niet wil eten.
    Misschien kun je proberen om als tussendoortje stukjes tomaat en komkommer aan te bieden?Wellicht dat hij het op die manier leert dat groenten ook lekker zijn?

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina