opwarmen

Discussion in 'Voeding' started by talia, May 7, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wilde eigenlijk niet kolven maar heb het gisteren toch gedaan.
    maar hoe moet ik de melk nu opwarmen en hoe weet ik of de temperatuur goed is voor ons kleintje?

groetjes talia

2. Niet meer actief

Er wordt gezegd dat bv het beste via een flessenwarmer opgewarmd kan worden of in pannetje met warm water. Een flessenwarmer warmt de fles op tot de juiste temp maar in een pan die moet je zelf in de gaten houden. Als je denkt dat de fles goed is laat je een druppel in debinnenkant van je pols vallen en als dat goed aanvoelt is het van juiste temp.

3. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ee flessenwarmer heb ik niet wil die eigenlijk ook niet aanschaffen omdat het toch maar eens af en toe is als ik kolf.
    maar ik ben wel bang dat ik de melk misschien te warm maak ofzo.
    als ik het met het pannetje doe hoelang moet ik de fles dan ongeweer erin laten staan?

groetjes talia

4. Niet meer actief

Ja dat is moeilijk te bepalen als je het op een klein pitje zet en dan zacht laat koken en dan na 30 sec eruit haalt en dan voelt, de melk hoofd niet heel warm. je kunt eventueel ook de termomether gebruiken om de tem te controleren. Maar pas op dat het niet te heet is anders klap de termometer

5. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

Jul 26, 2005
    3,281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Wat mij opvalt is dat als je de temperatuur probeert te meten op de binnenkant van je pols, is dat het vaak nog te warm is.
    Ik kan heel veel hebben aan de binnenkant van mijn polsen, en het is me niet snel te heet, op die plek.

Ik nam om het te controleren het puntje van m'n tong.
    Dan wist ik in ieder geval zeker dat de temperatuur echt goed was en niet te heet.

6. Niet meer actief

Ja idd de ene kan meer hebben in de pols als de ander punt van de tong is ook erg gevoelig

7. Sientje

Sientje Fanatiek lid

May 4, 2005
    2,747
    0
    0
    Mama
    Wij hebben een digitale thermometer voor in t oor, deze kan je ook tegen de zijkant van het flesje houden en dan weet je ongeveer hoe warm t is!
    Houd er wel rekening mee dat de inhoud vaak wat warmer is dan het flesje, ik proef dus ook altijd nog extra met de tong.

8. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    heb het daarstraks opgewarmd heb eerst even geprobeert met het puntje van men tong (echt raar met je eigen melk)
    het was lauw dus leek het me wel goed melk uit de borst zal ook niet zo warm zijn.
    mijn man heeft het flesje gegeven, Elyesa keek hem aan van wat geef jij me nou eten? leek helemaal verward.
    zal toch niet zo vaak gebeuren dat kolven maar wou het eens proberen kan altijd wel van pas komen.

groetjes talia

9. Niet meer actief

mooi meid dat het allemaal gelukt is en lauw is goed hoor.

10. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

Feb 13, 2006
    512
    0
    0
    Borstvoeding mag tegenwoordig wel in de magnetron worden opgewarmd, maar het wordt niet aangeraden.
    Er gaan namelijk anti-stoffen kapot.
    En je loopt het risico op hotspots (hete plekjes in de melk)

Melk uit de borst is gewoon lichaamstemperatuur.

Melk mag je zelf koud geven, sommige kinderen vinden dat lekker.
    Tis gewoon een beetje pluizen. Als hij het lauw heeft gedronken, is het prima.

11. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    opwarmen kan je het beste doen door de fles in een pannetje te zetten met gekookt water, of door de fles onder de hete kraan te houden.

opwarmen via de magnetron wordt idd niet aanbevolen.

en wat de warmte betreft net als met flesvoeding deed ik net als jij gewoon zelf even proeven (lauwwarm) op de pols laten druppelen had bij mij het effect dat ik dacht dat het goed was, terwijl het dus veel te heet nog bleek te zijn (kleine begon te huilen als ik weet niet wat) , ik proefde het zelf en idd ook ik vondt het niet echt lekker (te heet)

komt allemaal wel goed, succes

12. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0

Share This Page