Reflux en medicijnen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lovelymum87, Jan 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

May 1, 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn 2e zoontje heeft het zelfde gezondheids pakketje gekregen als mijn oudste...( erg fijn hahaha )
    Nu is hij 5 weken en last van reflux..hij heeft al ivm vermoede KMA nutramigen.
    Hij heeft reflux vooral met hele dag door slikken, zodra op de rug liggen half stikken en verslikken.
    Sinds gebruik nexium meer spugen en dan echt elk uur! En door de nexium krijsen van de buikpijn ( mijn andere zoontje doet het super op nexium dus stond echt even te kijken..)
    Nu sinds maandag middag over op ranitidine.
    Maar weer merk ik weinig tot geen verschil, spuugd en verslikt nog steeds....onrustig slapen en krijsen ( 4/5 uur per dag ) vaak ochtend en avond.
    Maar ja,....ligt dit aan de medicatie? 5 weken sprong of toch de nutramigen dat ik Neocate moet hebben...

Wie ervaringen, ideeën ...tips?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Lisa had ook reflux en kon niet goed tegen nexium, losec ging wel goed, nou ja goed, bij haar werkte eigenlijk geen enkele medicatie, dus met een beetje pech is dat bij jullie ook het geval... hier geen koemelkallergie (maar bij jullie is dat ook niet zeker zo te lezen)

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Alles heeft even de tijd nodig voor je echt kan zeggen of iets werkt. Daar staat 2 weken voor. Dus elke wijziging moet je 2 weken de tijd geven.

De medicijnen heb je 2 dagen geleden verandert, dus mijn advies: wacht even af. Het is moeilijk. Maar zoals bij ons duurde het 5 dagen voor ik ook maar iets verschil merkte bij het veranderen van de medicijnen.

Als je 2 weken verder bent kan je weer iets veranderen. Neocate proberen of juist andere medicijnen.

Volg je de leefregels van reflux op?

4. BlijEi

BlijEi Bekend lid

Sep 27, 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Ik sluit mij aan bij Averlhach. Geef het even de tijd.. De slokdarm kan geïrriteerd zijn en dat moet eerst genezen. Medicatie "geneest" namelijk niet de reflux, maar remt de aanmaak van maagzuur. Daarnaast is het meestal zo dat alleen medicatie niet afdoende is om de klachten te laten afnemen. Bied je de voeding in kleine porties aan (tussendoor wat vaker laten boeren)? Staat het bedje goed schuin? Houd je de kleine na de voeding 15/30 minuten recht overeind?

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Onze dochter lag in het ziekenhuis met beschadigde slokdarm, zij bleek verborgen reflux te hebben en kreeg losec, dit heeft zeker een week geduurd voordat wij verbetering zagen

Onze jongste had ook reflux en bij haar kregen wij vloeibare omeprazol, duurde ongeveer 4/5 dagen

Indd even de tijd geven,

6. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

May 1, 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nu een week verder en zie weing tot geen verschil.
    Ik dik de voeding nu ook nog in en nog krijg ik elk uur voeding terug.
    Hij wil ook nog steeds niet op zijn rig liggen...en slaapt dus nog steeds ook snachts op mij...
    Wat ik al doe is:
    Bedje schuin
    In de box altijd wat omhoog wegleggen
    Minimaal 3x tijdens voeding laten boeren ( doet ongeveer 40 min over de voeding )
    Na voeding minimaal uur rechtop...( bij mij zittend of in de draagdoek )
    Voeden langzaam en indikken... op verzoek( ene dag wil hij om de 4 uur dan 100 of 120 cc andere dag kleine porties vaker ( geen verschil qua spugen )

Hij is tijdens de flea nog steeds onrustig, lijkt minder pijn te hebben bij spugen...maar ene keer huilt hij wel andere keer niet....
    Lijkt wel iets minder omhoog te komen maar ik kan hem.niet op zijn rug leggen og bewegen zobder dat er melk omhoog komt....

Ik wil geen zeur mama wrden maar wil eigenlijk de kinderarts vamdaag weer bellen...al vind ik het ook vervelend dat het kleine mannetje steeds weer ergens anders aan moet wennen
    Wel slaapt hij overdag meer ( al wel in de draagdoek, maxicosi of wandeleagen...bedje en box is meteen huilen )

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Hier hielpen de medicijnen ook niet en hier ook geen kma.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Mijn kinderarts was trouwens heel erg tegen het indikken van de voeding. Dat maakte het vaak erger volgens hem, ze werken het er toch uit en door het indikken krijgen ze daar alleen maar meer last. Hier 3 refluxkindjes en wat heel goed hielp was op de buik laten slapen (vond ik in het begin wel eng en deed ik alleen als ik ernaast zat/lag).

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Op de buik slapen hielp hier ook redelijk, anders sliep ze gewoon helemaal niet.

10. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

May 1, 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overdag laat ik hem inderdaad onder toezicht ook op de buik slapen.
    Maar snachts durf ik dat niet...
    Kijk het nog een paar dagen aan anders toch losec misschien proberen...

11. Nihal

Nihal Actief lid

Feb 1, 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft verborgen Reflux. Op haar buik leggen vind ze vreselijk! Wat bij mij erg goed werkt is het indikken van haar melk en rechtop voeden i.p.v. liggend en als ze klaar is met drinken hou ik haar ongeveer 30min in dezelfde positie als hoe ik haar voed.

12. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thijs heeft ook lang nexium nodig gehad. Maar het werkte pas echt goed toen hij er iets tegen verstopping bij kreeg (forlax). Toen het aan de onderkant gewoon doorliep kwam er aan de bovenkant veel minder uit.

13. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

May 1, 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nexium krijgt mijn Andere zoon, dat werkt bij hem ook super...
    De ontlasting is prima, heb 2x per dag minimaal een Poepluier...

14. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,310
    10,279
    113
    Ranitidine werkte hier niet alleen omeprazol. overdag kon hij niet plat en sliep bij ons.snachts vaak wakker maar sliep wel in eigen bed. Als het heel erg was sliep hij bij ons in de armen en zaten we midden in de nacht beneden.

15. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

May 1, 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eind vd week nogmaals bellen...blijft spugen....
    Gister en vandaag weer erg huilerig en kramperigheid...
    Arm ventje :(

16. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Heb je alweer gebeld naar de kinderarts onderhand?

Hier krijgt dochter vanaf week 5 Nexium.
    Ze is nu 23 weken!
    En helaas nog heeft ze enorme last van haar reflux.
    Ze krijgt 2 keer per dag Nexium en 4 keer per dag baby gaviscon ( België)
    De gaviscon helpt nog beter als de Nexium eigenlijk ze blijft maar zuur ruiken ondanks haar Nexium:(
    KMA zal het niet zijn, ze krijgt nu vaker uit Duitsland pap wat je met water moet maken vanaf 4 mndn en daar zit standaard melk nummer 1 in.
    En dan heeft ze geen last?

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

De medicatie werkt om het maagzuur minder zuur te maken en het minder te laten branden, maar heel nadrukkelijk NIET tegen opkomen van voeding en spugen. Daar kan geen enkel medicijn iets tegen doen.
    Ik lees in je bericht niets terug over opvolgen van de leefregels bij reflux? Doe je dat wel?

Nexium kan nogal darmkrampen geven idd, en qua werking zul je, zoals averlhach al aangeeft, het echt even de tijd moeten geven, om er echt iets over te kunnen zeggen. Ik zou dus zeker niet direct overgaan op neocate: dat is nog weer dunner en dus komt het ook gemakkelijker omhoog en als je zoontje alleen reflux heeft en niet perse neocate nodig heeft, gaat neocate de refluxklachten alleen maar verergeren.

18. raspberry

Ook nog even apart: refluxmedicatie werkt dus NIET tegen spugen. Dus als je verwacht dat dat over gaat, zul je je verwachtingen bij moeten stellen. De medicatie maakt het maagzuur minder zuur, waardoor het minder brandt, maar het spugen zal hetzelfde blijven en ga je vooral tegen door de leefregels bij reflux goed na te leven.
    (Voor alle zekerheid:
    vaker kleinere voedingen per dag, op deze leeftijd zou ik denken dat 90+3 echt de max is bij een refluxkind)
    goed laten boeren tijdens en na de voeding'
    zo rechtop mogelijk voeden
    voeding evt indikken, (werkt bij de ene heel goed, bij een ander totaal niet: kwestie van uitproberen dus)
    20-30 minuten rechtop houden na de voeding
    bedje flink (!!!!) ophogen, of zelfs over naar buikligging

19. raspberry

Indikken werkte hier juist heel goed. Zonder indikken bleef het huilen, alleen de combi leefregels, waaronder dus indikken, en medicatie zorgde ervoor dat de klachten minder werden. Enkel leefregels of enkel medicatie werkte hier onvoldoende.
    Maar ik lees over indikken wel heel verschillende ervaringen: bij de een werkt het heel goed, bij de ander geeft het alleen maar meer drama. Verschilt dus nogal per kind en is dus een kwestie van uitproberen gewoon :(

20. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Inderdaad, zoals rozemarijke zegt, medicatie zal nooit helpen tegen het spugen. Dochter heeft tot ruim een jaar gespuugd. Medicatie moet er enkel voor zorgen dat de melk die terugloopt, geen pijn meer doet. Dus denk ik dat je je verwachtingen moet aanpassen.

Share This Page