Te mager

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zonnebloem92, 10 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hayden heeft altijd net iets over het gemiddelde gezeten qua gewicht maar sinds hij het kruipen ontdekte merkte ik wel dat hij slanker werd, vooral nu hij de hele dag door het huis loopt.
    Maar nu kreeg ik commentaar van het CB dat hij te mager is (dacht dat het met 10,7 kg wel meeviel).
    Maar er moet dus wat aan (meer koolhydraten) hebben jullie nog tips wat ik zou kunnen geven of hoe ik het eten kan stimuleren want meneer wandelt liever de hele dag door het huis en doet hele andere dingen.
    We geven hem expres al zoveel mogelijk tegelijk met ons eten omdat het anders helemaal voor geen meter wil.
    Dit is zijn schema:
    - 08.30/9.00 180 papfles daarna een boterham met kaas/boter of een ontbijtkoek met boter.
    - 11.30 een banaan met liga (of een appel, peer o.i.d.)
    rijstewafel tussendoor.
    - 13.30 2 boterhammen met ham/kaas/jam/stroop
    - 15.30 bordje pap (90 water)
    - 17.30 een potje of met de pot mee (is eigenlijk altijd zo rond de 250-300 gram).
    - 19.30-20.00 een danoontje 100 ml of 2 volkoren koeken
    - 21.30 210 papfles

Ook eet hij soms nog wel eens een hapje brood met ons mee en hij drinkt voldoende.
    Vraag me af waar ik nog iets tussen moet proppen, ook zei t cb dat hij helemaal geen fles meer hoeft.
    Geven jullie nog flessen aan een 1 jarige?

2. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Zei t CB ook altijd over mijn dochter!
    Trekt wel bij... We groeien nou eenmaal niet allemaal volgens t boekje.

Zou je niet te druk maken meis.. Ziet er prima uit.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Geen idee wat je kan veranderen. Zoontje eet veel minder en is ouder. Is ook niet te mager.hij was 10kg met 18 maanden. 76cm
    Geef je volle melk of half volle?

4. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Mijn zoon is 2 jaar en weegt 11 kg dus ik vind te mager wel HEEL erg overdreven..

Zelfs nu zeggen ze er niks van bij het CB alleen dat ik hem niet hoef te beperken in eten en een extra koekje.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoe lang is hij? Want 10,7 kilo zegt zo weinig? En hoe loopt zijn groeilijn? Volgt hij wel z'n eigen lijntje? Past zijn postuur bij dat van jullie of hoe jullie als kind waren?
    Te mager met dat gewicht bij 1 jaar vind ik wel wat onwaarschijnlijk. Hier een dame van bijna 2 die nog geen 10 kilo weegt....

Wat betreft het advies voor de voeding vind ik het CB nogal tegenstrijdig in het advies dat ze je geven. Hij moet meer aankomen, maar de flessen moeten er af en je moet meer koolhydraten geven? Bijzonder...
    Hij eet voldoende en ik zou zelf niet zo veel veranderen eigenlijk.
    Danoontje misschien vervangen door gewoon yoghurt (zonder suiker dus), ontbijtkoek ook niet als ontbijt en de ligakoek lijkt me ook wat overbodig. Mogelijk dat hij zonder die suikers meer gaat eten nog en wel meer aankomt? Wat voor drinken krijgt hij tussendoor?

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Wow, ik vind het eigenlijk best veel wat jouw mannetje eet!
    Kan niet uit je verhaal opmaken hoe lang hij is, maar het kan gewoon zijn bouw zijn.
    Jammer dat moeder zo vaak onzeker gemaakt worden, zeker gezien wat hij eet. Niks mis mee hoor. :)

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb natuurlijk niet alle info, maar het is heel normaal dat kindjes die actiever worden, wat slanker worden. Hij eet zo te zien écht prima, zou me daar dus geen zorgen over maken!

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat is idd zijn groeilijn? Kwa gewicht icm zijn lengte.

En onze jongste krijgt al even geen fles meer, maar drinkt uit een beker. Een fles en flesvoeding is vanaf 1 jaar niet meer nodig. Volle melk is voldoende. Ons schema is al tijden;
    7 uur boterham met beker drinken (bijv melk)
    10 uur fruit, afhankelijk hoeveel hij wil, met drinken
    12 uur boterham met drinken
    15 uur koekje of iets als rozijntjes met drinken
    18 uur avond eten, met de pot mee iets anders weigert hij, met drinken en toetje.
    19 uur / half 8 naar bed.

Geef vooral volle producten, zoals volle melk, ongezouten roomboter etc.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mijn jongen van 2 weegt 12 kg haha is erg dun, maar eet 6 boterhammen per dag koekje, fruit enzovoort. Dus zal vast goed komen..

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik geef halfvolle melk!
    hij is trouwens 85 cm en als ik in het cb boekje kijk bij
    14 maanden zit hij niet onder de lijn qua gewicht.
    Hij zit alleen iets onder zijn groei lijn maar dat komt denk ik omdat hij volop beweegt.
    maar geven jullie nog nutrilon of helemaal niet meer. er word gezegt dat hij geen fles meer hoeft maar dat 'eet' hij eigenlijk het beste.

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    weegt trouwens 10,8 en is 85 cm

12. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hij is wel slank, maar niet te mager denk. Hij krijgt goed eten, zo niet weten wat je daaraan moet veranderen.
    Mijn zoontje woog met 14 maanden 9,6kg bij 79cm
    Hij krijgt s avonds nog eem fles volle melk, geen pap, volgens buro niet nodig,maar kan geen kwaad ivm zijn gewicht.

13. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Ik zou me niet al te druk maken. Je zoon heeft een mooi gewicht. Onze dochter is 16 maanden en weegt 8,5 kilo. Ze is gewoon heel actief en geen grote eter. Ze krijgt nu 1 à 2 maal daags een schepje fantomalt door haar melk.

14. raspberry

Als ik het zo zie zit ie met lengte net boven de +2 lijn en met gewicht tussen 0 en +1? Lijkt mij niets te mager. Onze kinderarts vindt dat de beste groeiverhouding.
    Jongste is hier nu nog geen 10 kilo bij 83 cm en die is niks te mager. Tenger, dat wel. Mager beslist niet.

15. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Mijn zoon bijna 1 is ook dun nog niet te dun maar eet dan ook voor geen meter. Hij krijgt nog 4 flessen van 200 cc, totaal niet volgens de richtlijn maar dat heb ik gewoon losgelaten. Fles eraf halen zorgt niet voor meer eten dus krijgt hij nog de fles. Ik kijk gewoon hoe het loopt gaat hij meer eten en wil hij minder drinken dan pas ik het hierop aan.

16. raspberry

Ik heb bij Caitlyn, ook vanwege een aantal maanden keel- en oorontstekingen met daardoor achterblijvende groei, idd ook meer flessen/zuivel erin gehouden dan geadviseerd werd, omdat ze anders helemaal af zou gaan vallen.
    Dus nogmaals: ik zou die papflessen lekker even laten en dan doe je het verder prima met het eten volgens mij.

17. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Eerste wat ik denk.. Wow hij krijgt al best veel en dan willen ze nog meer toevoegen?
    Apart 10kilo met 14 maanden is echt niet vreemd...
    Eerste

18. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Ik zou gewoon Nutrilon geven als hij dit nog goed drinkt, wat maakt het nu uit, sommige kinderen krijgen tot 2 jaar nog een avondfles. Ik vind de richtlijnen qua fles etc. op de leeftijd van jouw kindje niet meer zo strikt als een bij een baby'tje van 2 maanden. Ik zou gewoon naar je kindje kijken en doen wat jij denkt dat goed is en goed voelt.

19. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Niks mis met zijn gewicht! Lekker zo doorgaan als je verder een tevreden kereltje hebt die zich goed ontwikkelt etc.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Te mager kan alleen bepaald worden in verhouding tot een lengte..
    ik lees 85 cm.. dan is 10,7 niet veel maar ook niet TE weinig. Ik denk dat het CB het even in de gaten wil houden, vooral omdat veel kinderen rond deze leeftijd slecht gaan eten.

Deel Deze Pagina