Mijn zoontje is nu bijna negen weken en huilt helaas erg veel. Hij houdt de vier uur tussen de voedingen niet vol. Nu willen we nutrilon forte gaan proberen. Maar hier mag hij maar vier flessen van hebben. Hij krijgt nu nog 6 flessen van 150. ( standaard) Iemand hier ook ervaring mee? Hoe moet ik dit gaan combineren? Want maar vier flessen op de dag is voor hem nog lastig. Alvast bedankt!
Met 9 weken hoeven ze geen 4 uur vol te houden. Op die leeftijd kreeg mijn zoon zeker nog 7 flessen. Overdag elke 3 uur en snachts met geluk iets langer 4 flessen is echt veel en veel te weinig met 9 weken. Ze moeten minimaal 5, maar liever 6 flessen op die leeftijd. 4 flessen kan je op hopen vanaf 4 maand, maar eerder richting 6 maanden. Als hij veel huilt zou ik eerst medische oorzaken uitsluiten, zoals reflux. Kindjes lijken dan honger te hebben omdat ze pijn hebben. Door te drinken verzacht de pijn iets. Forte voeding is dan absoluut geen oplossing! Spuugt hij veel? Slikt hij veel? Vaak de hik? Doet hij wel minimaal 15-20 minuten over een fles? Boert hij goed?
Je kindje is nog geen 9 weken! Om de 3 uur drinken, dus 8 voedingen, is dan heel normaal. Ik vind dat je wel erg grote flessen geeft voor zijn leeftijd, dan krijg je veel sneller last van het maximum van 30 schepjes kunstvoeding per dag. Waarom geef je niet gewoon flessen van 120/4, op verzoek? Je mag, als hij dorstig is, 15-20cc extra water per fles toevoegen. En natuurlijk geen snelle speen, maar een newborn speen gebruiken! Het is overigens onzin dat je van forte maar 4 flessen op een dag mag geven. Je mag er zoveel flessen van maken als je maar wilt, zolang je maar niet over het maximum van 30 schepjes gaat. Je kunt forte ook mengen met standaard. Vaak is 1 schepje standaard vervangen per fles al voldoende. En het hoeft niet meteen bij elke fles te gebeuren. Hou er wel rekening mee dat forte eigenlijk minder geschikt is voor kinderen jonger dan 3-4 maanden, vanwege de eiwitsamenstelling!