verjaardag en visite met gordelroos

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Anouk2005, Aug 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,195
    16,530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Komende woensdag wordt ons meisje 1 jaar.
    Nu kreeg ik een berichtje van mijn beste vriendin dat haar 9 jarige dochter gordelroos heeft.
    Nu weet ik wel dat alleen het vocht in de blaasjes besmettelijk is maar ik zit toch een beetje in dubio.
    Ik zoek het liever niet op dat ze hierdoor waterpokken krijgt en over 2 weken krijgt ze haar vaccinaties die ik eerder al had uitgesteld ivm ziekte.

Wat zouden jullie doen?

Gr Ingrid

2. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Vragen of ze een andere keer wilt komen als de gordelroos over is... Ik neem aan dat je vriendin dat best snapt...

Het gaat ook niet alleen om jouw dochter, maar ook om de andere kinderen die ook op visite komen. Ik zou niet blij zijn als ik op een verjaardag kwam en er loopt een ziek kind rond zonder dat ik dat wist..

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zou ook vragen of ze even een andere keer komt.

4. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Vragen of ze een andere keer komt. Dat moet ze toch wel begrijpen?
    Mijn oma heeft gordelroos. Zij ziet haar achterkleinkind, onze dochter dus, waarschijnlijk pas na haar 1e verjaardag. Tijdens mijn zwangerschap heb ik haar ook niet gezien. De huisarts heeft ons gezegd dat het echt gevaarlijk kan zijn. Ontzettend vervelend en ik vind het ook echt erg. Maar het is even niet anders...

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,195
    16,530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn vriendin vind het geen enkel probleem om een andere dag te komen.Mijn man vind het onzin als ze niet zou komen.De kinderen die komen hebben allemaal waterpokken gehad en vlgns hem loopt het niet zo een vaart.
    Ik vind het lastig.
    We hebben al wat afmeldingen en wordt het wel erg rustig.
    Ik denk er nog over na haha

6. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Het enige wat ze heel misschien van gordelroos kan krijgen is de waterpokken. Is toch mooi want dan heeft ze het meteen gehad als ze het krijgt want de kans is echt heeeeel klein dat ze het krijgt. Mijn moeder had pas gordelroos en van huisarts was het geen probleem dat zoontje daar bleef slapen. Als ze een shirt met lange mouwen aan zou doen (ze had het op haar hele arm en een best ernstige mate ook) kon ze gewoon oppassen en dat heeft ze ook gedaan. Niks waterpokken gekregen maar had hij het wel gekregen dan is dat alleen maar mooi. Je kunt het maar gehad hebben.

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik zou haar denk ik dus wel laten komen, mits er geen zwangere vrouwen en pasgeboren babies komen...

Share This Page