Ik ben 9 weken geleden bevallen van een prachtige gezonde 2e zoon. Ik ben heel blij en trots op me baby en geniet elke seconde van de dag van hem. Nou voel ik me al een paar dagen depressief. Ik mis het zwanger zijn heeell erg. Ik voel me zo rot, leeg een gevoel die moeilijk in woorden te beschrijven is. Ik heb geen bewuste wens meer om een 3e kind te mogen krijgen. Helppp hoe kom ik van dit gevoel af?
Hoi hoi, Wat vervelend dat je deze gevoelens hebt. Het zal dubbel voelen denk ik. Toch is het wel begrijpelijk. Je sluit een bepaalde fase in je leven af. De fase van zwanger zijn. Dat kan er voor zorgen dat je in een proces komt waarin je dat achter je moet gaan laten. Een soort rouwproces. En dat samen met de hormonen kan voor de onrust zorgen die je nu voelt. Het is denk ik wel goed dat je dit kenbaar maakt bij je huisarts, zodat die weet wat er speelt. Zoek ook mensen in je omgeving met wie je erover kunt praten. Een zus of vriendin. Kun je er met je partner over praten? Het komt echt weer goed... geef jezelf de tijd! Groetjes Adrienne
Hoi adrienne, Bedankt voor je antwoord. Ik merk zelf dat het gevoel inmiddels iets minder is geworden. ik kan het ene moment heel vrolijk en blij zijn en het andere moment huilen en piekeren en bang zijn. Ik denk ook dat het me hormonen zijn. Ik hoop dat het snel over gaat want het is zo niet prettig. Bedankt groetjes