tips voor afkolven? graag!!!

Discussie in 'Voeding' gestart door sabrine van de, 25 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabrine van de

    25 okt 2005
    11
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    aalst
    hallo allemaal

    heeft er misschien iemand tips voor mij voor het afkolven ?
    ik heb hetr al een aantal keer geprobeerd maar het lukt me echt niet
    op het moment nog niet zon groot probleem maar als ik dalijk moet gaan werken word het dus wel een probleem.
    ik zou het jammer vinden als ik daar door met de borstvoeding moet gaan stoppen want ik vind het super om borstvoeding te geven!!!
    doe ik iets verkeerd of komt het bij meer mensen voor?

    Groetjes sabrine van de laar
     
  2. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    wat lukt er eigenlijk niet het afkolven zelf of heb je weinig af te kolven???
    Ik zou gewoon vaste tijden nemen om af te kolven.Als je steeds minder hebt dan kun je er iets vaker gaan afkolven bijv. elke 2 uur ipv elke 3 uur of 4 uur want als je meer beweeg dan kan de bortsvoeding terug lopen en zo weer op pijl krijgen.Ik had pas nog een kolfmachine van de thuiszorg een hele goede.Ik heb vandaag dat ding terug gebracht en je houd dan de handkolf over met de flessen erbij uiteraard.Ik had zelf van de een op andere dag weinig ik kon er ook niet meer van maken ook niet door meer af te kolven ben nu ook gestopt met alles.Je kan ook bij de borstvoedingslinks op de site kijken daar staan telefoon nummers in die je kan bellen voor verder advies(goed advies die er verstand van hebben)
    succes ermee ;) ;)

    groetjes bianca (pas bevallen van jasper)
     
  3. sabrine van de

    25 okt 2005
    11
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    aalst
    hoi hoi

    het afkolven zelf lukt niet ik krijg het echt niet voor elkaar.
    ik heb het al een aantal keer geprobeerd en dan komt er maar een heel klein beetje en dan is het over dan komt er niet meer uit.
    ik heb gewoon een handpomp van avvent misschien is elecktrisch beter dan?
    ik blijf gewoon proberen de aanhouder wint zeggen ze toch....en als het echt niet gaat danzit er niks anders op om over te gaan op de fles als het echtniet anders kan.....
     
  4. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    wat je nog kan proberen is hele warme doeken op je borsten te leggen echt goed warm maken dat kan de evt stuwing op gang helpen of verstopping van de melkklieren.Met de handpomp schijn je iets minder zuigkracht te hebben als de elektrische maar ja een handpomp zou het ook goed moeten doen.Ook al vaker geprobeert te kolven??als die doeken niet helpen kan het ook zijn dat je niet veel hebt,kan je net zo goed de fles volledig gaan geven ik kon ook niet anders je hebt het dan toch geprobeert??Ik kolf nu al een week, ben benieuwd hoe het verder gaat met je :)
     
  5. sabrine van de

    25 okt 2005
    11
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    aalst
    hoi hoi
    verder gaat het goed met me hoor en met de kleine meid ook
    ik heb het weer een aantal keer geprobeerd maar het lukt gewoon echt niet
    ik kan het nog een keer proberen met hele warme doeken en anders zou ik het ook niet meer weten dan moet ik toch echt maar over op de fles denk ik hoe jammer ik het ook zou vinden maar ja het is niet anders dan denk ik maar er zijn ergere dingen.........maar in iedere geval bedankt vvoor de tips en ik ga het gewoon nog ff proberen
    sabrine
     
  6. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    tijdens kolven je borsten stimuleren door te masseren. dat hielp bij mij wel!
     
  7. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Kun je niet een afspraak maken bij het consultatieburo hiervoor?
    Dat je daar een keer kolft en zij kijken wat je eventueel kunt doen of veranderen?
    Of dat ze bij jou komen?
     
  8. wieris

    wieris Nieuw lid

    18 jan 2006
    2
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hoi Sabrine,

    ik had ook een groot probleem met afkolven. De toeschietreflex wilde niet komen en ik heb echt maanden zitten prutsen.( Ik had het geluk dat ik maar 1 dag in de week werkte...) Tot een collega tegen mij zei dat er een neusspray bestaat die ervoor zorgt dat de melk toeschiet tijdens het kolven. En dat was absoluut de oplossing!!! De neusspray heet Syntocinon en met 1 spay in een neusgat, vlak voor het kolven, krijg je al snel de toeschietreflex en gaat het als een speer! Het is al even geleden dat je de vraag stelde dus het kan zijn dat je al bent gestopt met de borstvoeding, maar als dat zo is, misschien een tip voor anderen met hetzelfde probleem of bij een evt. volgend kindje! :D

    groetjes Wieris.
     
  9. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    als het niet wil met de aventkolf zou ik de mandela proberen ofwel handkolf ofwel electrisch.

    Ik kon helemaal geen kant op met de aventkolf, maar met de mandela ging het wel goed.(tenminste ik geloof dat hij zo heet).

    die neusspray ken ik niet, maar dat is misschien idd ook een uitkomst!

    Hopelijk gaat het lukken met de borstvoeding
     
  10. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    ik had er 1 van de thuiszorg,Ik heb wel zoeits van als het niet lukt jammer dan maar de fles ik baalde toen wel erg[​IMG] maar ik ben nu wel blij dat ik de fles geef zo erg makkelijk geen gedoe enzo... kortom zou niet meer bv willen geven nu ik de fles gewent bent [​IMG]
     

Deel Deze Pagina