Bestaat er een forte HA voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kawaii, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Tja de titel zegt het al. Het heeft geen haast, ik ben de bv nog rustig aan het afbouwen. Ik geef daarnaast HA voeding ivm allergien in de familie. Maar zoontje is erg hongerig en niet snel tevreden. Komt ook snel weer voor een volgende voeding. Dus vroeg ik me af of er ook een HA Forte voeding is? Of zou ik dan gewoon moeten mengen? of is indikken met nutriton voldoende?

Gewoon alvast wat uitzoekwerk. :) voorlopig houden we het sowieso op bv in combi met HA.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee die bestaat niet. De toevoegingen die van standaard forte maken zijn nl. verre van HA.

Als je an bv naar kv overgaat moet je erg uitkijken voor hnet 'doordrinkeffect' waardoor kinderen hongeriger liken dan ze zijn...en zich makkelijk overdrinken.
    Melk komt nl. op een heel andere manier uit een fles als uit een borst. Aan de borst moet een kind eerst werken en wordt dan eerst beloond met melk met een wat hoger vocht- en suikergehalte, om de dorst te lessen en emergie te geven. Na de toeschietreflex komt er grote stroom melk die vetter is en naarmate de borst leger raakt wordt de melk vetter en verser. Als de borst bijna klaar is komt er heel vette melk druppelsgewijs. Die druppels, en ook andere stoffen die die melk bevat geven een kind het teken 'eind in zicht', je ziet ook dat ze aan het einde van een borst anders, rustiger, gaan drinken. Uit een fles komt van begin tot eind dezelfde melk in een gestage stroom. Kinderen die gewend zijn om tijdens een voeding verschillende soorten melk te krijgen,in verschillende tempo's, kunnen de neiging hebben om aar te blijven drinken en 'boos' te zijn als de fles leeg is. Maar dat is geen honger, maar irritatie omdat de melk niet komt zoals zij vinden dat het hoort. Borst is meer dan eten, en dat valt niet te imiteren met een fles.

Deel Deze Pagina