Wat zouden jullie doen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Zindy, Nov 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zindy

Zindy Actief lid

Dec 31, 2008
    306
    0
    0
    Onze kleine heeft sinds vorige week flink last van krampjes soms.
    We zijn toen infacol gaan geven.
    Maar ik vraag me af of het werkt... hij boert wel veel meer nu, poept om de dag i.p.v. elke dag, maar heeft nog steeds last van krampjes.
    Dus hoe weet ik nu of het werkt? Zouden de krampjes helemaal weg moeten zijn? Ik twijfel of ik het moet blijven geven (want ik weet dat sommige baby's er juist last van krijgen). Wat zouden jullie doen?

2. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier deed het helemaal niks behalve zorgen voor obstipatie. Ben gestopt en het frappante was dat enkele dagen later alle krampjes weg waren (hij heeft ongeveer 2 weken last gehad van de overgang van borst naar fles) dus tja....hier geen voorstander van infacol

3. Zindy

Zindy Actief lid

Dec 31, 2008
    306
    0
    0
    Ik heb dus ook niet het idee dat het echt helpt.
    Maar ik wil niet dat als ik er mee stop, hij ineens meer last krijgt en het dus wel bleek te helpen.
    Ik vind het zoooo zielig om hem te horen huilen van de pijn...

4. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    1,335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik had ook het idee dat ze van de infacol meer last had dan van de krampen zelf dus dat die infacol het alleen maar erger maakte.
    ben er dus na een week of zo weer mee gestopt en nu gaat het heel goed

5. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    de huisarts vertelde ons dat het juist beter was om dat soort middeltjes niet te gebruiken omdat de darmen daar ook weer aan moeten wennen:(
    bij ons heeft het ook meer kwaad gedaan dan goed, maar ken ook mensen waarbij het wel hielp...

6. adi

adi Niet meer actief

Wij zijn vrij snel overgestapt van infacol op VSM-middeltje tegen krampjes. Die heeft hier wel redelijk geholpen. Overigens kun je de krampjes niet verhelpen helaas, je kunt alleen de pijn wat verzachten. Maar wat eigen VEEL beter werkt dan die middeltjes is de warmte tegen de buik en de beweging van de darmen.

Je kunt de volgende dingen doen:

- je handen heel warm maken met babyolie en zijn buikje langzaam masseren met de klok mee (en niet andere kant op, vanwege de beweging van de darmen);
    - langzaam fietsen met de beentjes;
    - zijn beentjes bij elkaar pakken, optillen alsof je een luier onder moet schuiven (dus heupjes een klein beetje optillen), en dan ook met de klok mee draaien;
    - hem met zijn buik over je arm dragen, dat zijn hoofdje tegen je elleboog aan leunt. Zo met hem rondlopen totdat ie rustiger wordt;
    - een washandje warm maken op de verwarming en op zijn buikje leggen (over de kleertjes natuurlijk), dit werkt als een kruikje;
    - extra water toevoegen aan de fles zodat ie wat meer vocht binnenkrijgt om beter te poepen.

En sterkte de komende periode, tegen de 3 maanden zal het zeker over zijn

7. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ADI wil geen discussie starten maar jij zegt dat die dingen beter werken die jij opnoemt maar hier hielp niets dan alleen maar infacol, massren of met de beentjes fietsen was nog harder krijsen van de pijn, ik denk dat ieder kindje er anders op reageerd het meisje van mijn buurvrouw deed het goed op vsm de mijne op infacol en hier juist niet verstoppend maar laxerend gek he ;)

8. Zindy

Zindy Actief lid

Dec 31, 2008
    306
    0
    0
    Ik ben er mee gestopt, gister na het plaatsen van dit topic.
    Het gaat vooralsnog prima!

Hij heeft zelfs van 18:30 uur tot 4:30 uur geslapen!
    Normaal werd hij rond 3 uur wakker (de laatste paar dagen).

Hopen dat het zo blijft... hij ligt nu op zijn buik op mijn buik te slapen.

Share This Page