Ik heb 8 weken borstvoeding gegeven dus toen had ik het "probleem" niet, al moesten we wel bijvoeden en dat deed mijn man. Na de borstvoeding deed ik het ook het liefst zelf of door mijn man maar wij zorgden er wel voor dat we het regelmatig afwisselden (al deed ik wel de bulk) zodat hij in ieder geval ook voeding van iemand anders accepteerde. Vanaf een maand of 3 ben ik makkelijker geworden omdat mijn schoonmoeder toen ook ging oppassen. Maar als ik terugdenk hebben moeder (1 x), mijn zus (2x), mijn neefje (2x) en mijn schoonmoeder (elke donderdag 2 x) de fles gegeven en verder niemand. Ik snap het dus wel maar zou wel proberen er niet te krampachtig in te zijn omdat het ook wel goed is wanneer je kindje leert dat een andere z'n voeding kan aanbieden. Dat hoeft dus niet vaak he? Maar gewoon, af en toe.
Nou, ik ben nu ook nog zo'n 'tuttige' moeder hoor. Ik heb er al moeite mee om hem door iemand anders te laten vasthouden.. Maar ja, Kenji is dan ook nog geen 2 weken thuis uit het ziekenhuis, waar ie in de couveuse en een warmtebedje gelegen heeft. En daar heeft ie ook van tig verpleegsters een flesje gekregen, waarbij hij zeker niet bij iedereen goed dronk. Dus toen ie eindelijk thuis was, wilden mijn man en ik natuurlijk de schade inhalen om hem zelf te voeden. En gelukkig heeft hier nog niemand gezeurd om een flesje te geven. Wel over het vasthouden van Kenji, daarover heb ik ook al dikke ruzie gehad met mijn moeder.. De 1e echte ruzie ooit, maar gelukkig is dat nu ook uitgepraat. Prematuurtjes moet je nu eenmaal anders behandelen als een op tijd geboren baby. Maar goed, omdat Kenji te vroeg was met zijn geboorte, (35w1d), en ook nog eens te licht, zijn mijn man en ik nog gewoon erg voorzichtig met hem. Komt ook vast wel weer goed.
De eerste 2 weken lag Emma in het ziekenhuis en mochten alleen papa en mama het doen. (afgekolfte melk dan) Daarna heeft iedereen die het wilde het mogen doen. Ook ouders van een vriend van mijn man. Ik vind het ook wel lekker als iemand het wil doen, kan ik even doorgaan met bijv. het huishouden ofzo. Maar ik ben vrij makkelijk. Met 6 weken sliep ze ook al een nacht bij opa en oma en ik heb er geen last van gehad.