Dringende vraag over rode bultjes bij dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bo20, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi dames,

Onze dreumes van 21 maanden zit sinds afgelopen zondag compleet onder de rode bultjes. In eerste instantie dacht ik dat het waterpokken waren, echter de bultjes worden niet feller en er verschijnen geen blaasjes. Het zit overal en ook op haar gezichtje (mindere mate). Ik heb niet het idee dat het warmte bultjes zijn, want gisteravond heb ik haar lekker in haar romper in bed gelegd en heeft ze het onmogelijk warm kunnen hebben. Ze heeft verder geen koorts, is niet hangerig en heeft een goede eetlust.

Ik maak me toch wel enige zorgen en van Google word ik niet veel wijzer. Wie herkent dit? En daarnaast, mocht het een van de kinderziekten zijn, is dit dan schadelijk voor mij omdat ik zwanger ben?

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou morgen even de ha bellen voor een afspraak

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.072
    2.211
    113
    Brabant
    google even op de 5e kinderziekte? deze kan nl kwaad als je zwanger bent, ik kan de bultjes niet zien, maar als je leest op inet dan kun je het zelf goed vergelijken.
    De 6e kinderziekte kan geen kwaad als je zwanger bent.(maar dan zou ze koorts hebben gehad, dat had je wel gemerkt)
    succes en laat er morgen even de ha naar kijken.

oh ik bedenk me net: heeft ze soms aardbeien gegeten?

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

misschien is een foto van de bultjes handiger..

Denk zelf aan de 5e of 6e ziekte hoor!

5. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Bedankt voor jullie seacties. Ik ga mnrgen de ha even bellen en ik google nog even verder!

6. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Is ze verkouden geweest? Ze kunnen van een virusinfectie ook uitslag krijgen... Onze zoon zat voor de zomer een keer ook helemaal onder de uitslag. Het leken de mazelen wel. Naar de HAP 's avonds en daar werd gezegd dat kinderen van een verkoudheidsvirus ook uitslag kunnen krijgen. Dacht zelf ook aan warmteuitslag of de 5/6 ziekte maar dat was het bij ons duidelijk niet... Maar anders gewoon idd even naar de huisarts, weet je het zeker ;)

7. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg

Deel Deze Pagina