Voeding laten vallen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by lizzy29, Feb 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lizzy29

lizzy29 Lid

Jan 25, 2011
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Teddy

Hierbij even een vraag ik geef nu 4 maanden borstvoeding de tijden zijn,
    5uur, 9uur, 12.30uur, 16uur, 20uur en 2300uur, zo ongeveer dan nou wil ik 1voedung vervangen door fles voeding, ik zat zelf te denken aan die van 12.30uur of 16uur, het beste zou mij uitkomdn om 16uur, maar als ik dan de 2e voeding dan ook ga vervangen bv die van 12.30uur id dat niet te snel op mekaar, kun je dan beter zorgen dat er tussen 2 kv een bv zit of maakt dat niet uit voor de productie? Bedankt alvast

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Lizzy

Wanneer je een aantal voedingen wilt laten vallen, begin je met één voeding te laten vallen. Als dit goed gaat, en je hebt weinig stuwing en geen harde plekken of schijven in je borst, kun je een volgende voeding laten vallen.
    Het is prima om met de voeding van 16u te beginnen.

Wat is precies je plan met de borstvoeding? Als je nog langere tijd borstvoeding wilt blijven geven is het wel handig om de productie op gang te houden. Dan is het minder handig om 2 voedingen achter elkaar kunstvoeding te geven. Aan de hand van jouw plannen kan ik je beter tips geven over welke voedingen te vervangen/ hoe verder af te bouwen.

Mirjam

Share This Page