Hallo, Vandaag ben ik met Sara naar de kinderarts geweest.. Ze is verkouden en drinkt al een tijdje niet zo goed(komt niet door haar verkoudheid).. Dus mocht ik haar Nutrilon ar 1 geven.. Maar ik twijfel tussen de nutrilon ar en de friso comfort.. Wat zijn jullie ervaringen tussen deze 2 voedingen??? groetjes Nazli
Ik heb Alyna Nutrilon AR gegeven, maar dit was eigenlijk tegen het spugen.(en voeding die na nog lang terug omhoog kwam) Het hielp tegen het spugen, alleen de eerste dagen kreeg ze er wel diarree van.
Hier op advies van de KA Friso Comfort gaan geven, ook ivm het vele spugen en de krampjes. Hebben eerst gewone Nutrilon gegeven, maar ze reageert stukken beter op Friso hier.
hier hele goede erverging met frisio comfort. onze meid dronk nutrilon altijd voor de helft heel goed en daarna werd het een gevecht en ze spuugde vaak. nu met frisio nergens meer last van. alleen een paar dagen geleden opeens weer maar dat had meer met het warme weer te maken.
Je kunt even goed de Comfort variant van Kruidvat, Etos, AH of Bonbébé geven. Kwalitatief minstens even goed, maar stukken voordeliger. Maar waarom heeft de kinderarts het over AR of Comfort? Denken jullie dat je kind daar beter mee drinken gaat dan?
Dirksmama, Mijn dochter is een gulzige drinker en verslikt zich iedere keer bij alle standaard voedingen zoals de nutrilon, friso etc.. De CB raadde mij 2 maanden geleden aan om Beba 1 te geven.. Deze voeding is een dikkere voeding dan de andere voedingen, dus is voor hongerige baby´s.. Met de Beba drinkt ze veel beter, maar iedere keer weinig.. Omdat ze snel vol zit, ze is gewoon niet hongerig.. Dus heb ik dit probleem vorige week aan de kinderarts verteld en die zei dat ik dan de nutrilon ar moest geven.. Om dat die voeding wat dikker is en niet verzadigend is.. Maar ik twijfel nog tussen de nutrilon en de friso.. Omdat deze merken meer bekend bij mij zijn.. En ik wilde graag nog van andere mensen weten welke ze geven en waarom..
Mijn dochter kreeg nutrilon AR, deed ze het prima op alleen wel altijd hele dunne ontlasting. Wel vind ik nutrilon enorm stinken. Mijn zoon kreeg eerst kruidvat comfort, maar die voeding werdt niet dik genoeg. Nu krijgt hij friso comfort en het gaat super. De voeding ruikt ook veeeeeeel lekkerder. Ik ben bewust niet voor nutrilon AR gegaan omdat mijn zoontje ook wat last had van krampjes en de AR voeding is puur en alleen voor spugen is.
OK, duidelijk, maar de Comfort van Kruidvat, Etos, AH en Bonbébé zijn allemaal ook wat dikker hoor! Ze werken precies hetzelfde als Nutrilon en Friso en ook de samenstelling is gelijk. Je kunt natuurlijk ook gewoon zelf de voeding wat indikken met johannesbroodpitmeel, dat zit ook in de Comfort en AR voedingen. Daarnaast, heb je ook al geprobeerd om gewoon een newbornspeen op de fles te houden? Mijn kinderen verslikten zich ook enorm bij het drinken, die hebben tot ze stopten met de fles altijd uit een newbornspeen gedronken.
Dirksmama, mijn dochter wilt alleen maar de kersspeen maat S van de difrax.. Ze wilt geen andere in haar mond hebben.. Ik heb van alles en nog wat geprobeerd.. Kan ik de voedingen van Eigenmerk ook vertrouwen. Want Nutrilon en Friso is meer bekender..
De samenstelling van de voedingen is zeker niet gelijk, maar een nutrilon is niet per definitie beter dan een kruidvat. Het zijn allemaal hele goede en betrouwbare voedingen. Het is maar net waar je kindje het het beste op doet. Dat kan heel goed een eigen merk voeding zijn.