Ik weet het even niet meer :)

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Moekje, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Beste voedingsdeskundige,

Ik heb een aantal vragen betreffende het voedingspatroon van mijn zoontje. Mijn zoontje is 11,5 weken oud en weegt (schat ik) zo'n 5,5 kilo (laatste keer bij cb bij 8 weken 4850 gram).

als start zal ik proberen u een inzicht te geven in zijn huidige voedingspatroon.
    Hij krijgt 3x per dag 150/5 en 1x (laatste fles) 180/6 zijn laatste fles (waarvoor wij hem moeten wekken uit een zeer diepe slaap) krijgt hij om 23:00 en hij slaapt dan tot 07:00/07:30

Nu vraag ik mij zeer af of hij wel voldoende binnenkrijgt.
    dit omdat hij een aantal weken geleden nog 5x150/5 kreeg maar omdat hij nu de nacht doorslaapt mist hij dus eigenlijk een voeding.

Daarnaast moeten we hem om 23:00 uit een zeer diepe slaap halen en drinkt hij half slapend zijn fles op. Als hij hem niet wakker maken slaapt hij gewoon door naar mijn idee, ik heb het echter nog nooit geprobeerd want hij moet toch die voedingen hebben.
    We hebben wel geprobeerd hem om 20:00 te wekken voor een fles, hier doet hij dan een uur over en laat hij ook wel een flink stuk staan (40cc) Dus dat is ook niet echt een optie.
    Is het misschien een kwestie van volhouden en dat hij er aan moet wennen dat hij om 20:00 een fles krijgt?

Begrijp mij niet verkeerd, en vat dit niet op dat ik hem 's avonds of 's nachts geen voeding wil geven. Ik wil echt alleen wat het beste voor hem is.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Vriendelijke groet,

Moekje

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je kindje mag wel meer drinken, je kunt de flesjes van 150/5 ook ophogen naar 180/6, als dat lukt. Wat belangrijk is, is dat je niet meer dan 10 uur tussen 2 voedingen in laat, verder kun je kijken wat het beste aansluit bij je kindje.

Groetjes eveline

Deel Deze Pagina