baby 2 weken 3.5 kilo hoeveel flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ninii01, 31 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ninii01

ninii01 Bekend lid

26 sep 2011
    758
    250
    63
    NULL
    Mijn zoontje van 2 weken oud is 3.5 kilo en wij zitten nu gemiddeld elke dag op 7 flessen van 90 cc en 3 scheppen (100 ml) ze gaan er makkelijk in zonder spugen.

Vannacht kwam hij 2x ipv 1x waardoor we nu uitkomen op 8 voedingen....
    Op deze manier krijgt hij 700-800 cc binnen per dag

Is dit niet veel te veel?! Als je op internet leest staat dat hij gemiddeld 500 binnen moet krijgen met zijn gewicht.

Hij komt elke 3 uur voor een flesje en heeft dan echt honger kan het niet rekken.

Hoor graag jullie reacties alvast bedankt !!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is inderdaad veel. Heb je al overlegd met het CB?

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ben je zeker dat het honger is? Misschien gewoon zuigbehoefte? Die kan je aanpakken door een tutje te geven, of door te zorgen dat hij telkens minstens een kwartier over een fles doet.

Verder kan voortdurend willen drinken ook veroorzaakt worden door reflux: ze willen dan de pijn en onrust wegdrinken met lekker warme melk. Door daar steeds aan toe te geven, vererger je helaas de reflux alleen maar.

Dat wil niet zeggen dat het reflux is, maar je kan misschien de leefregels eens toepassen en kijken of dat helpt?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe lang doet hij over een fles?

5. ninii01

ninii01 Bekend lid

26 sep 2011
    758
    250
    63
    NULL
    ik heb vandaag overlegd met het cb en hun zeggen dat ik elke 3 uur 90 ml mag geven
    Dat het ene kindje wat meer nodig heeft dan het andere kindje...
    Hij krijgt ook al een speentje voor zuigbehoefte
    Over een fles doe ik nu ongeveer 20 minuten, ondertussen pauze's en speentje ook voor zuigbehoefte.

6. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Wij hebben ook zo`n vreetzakje gehad en hij is nu inmiddels een vreetzak geworden ;).
    Woog met de geboorte 3660 gram, 3 kg aangekomen in 2 maanden tijd en hij weegt nu met bijna 13 maanden 12,5 kg.
    Ik zeg dus gewoon lekker geven en vooral niet rekken. Let wel op dat je de voedingen niet te snel omhoog gaat doen, want dan heb je kans dat je straks in de hongerige periode (ergens tussen de 10 en 16 weken) in de problemen komt omdat je dan al aan de max zit. (1 liter per dag) Probeer dus zo lang mogelijk deze maat flessen aan te houden en als je een verhoging invoert, doe dan de laatste fles voor de nacht. Succes!

7. JustMe1986

2 sep 2014
    90
    0
    6
    Hier dezelfde ervaring. Onze dochter (van nu bijna 3 weken) krijgt ook flessen van 100 cc (90 cc water + 3 scheppen flesvoeding).

Wij hebben in overleg met de verloskundige wel geprobeerd om het aantal cc te maximeren per dag tot 700 cc. 800 cc vonden ze namelijk wel te veel. Haar geboortegewicht was overigens 3400 gram en na de kraamweek woog ze al 3700 gram. Gelukkig slaapt onze kleine in de nacht al iets langer, waardoor ze 1-2 uur later komt voor de volgende voeding. Op die manier blijven wij vaak precies op de 700 cc (7 voedingen).

Van het consultatiebureau heb ik een papiertje gekregen met daarop voedingsschema's. Hierop staat:

1-2 weken (2750-4000 gram): 7x 70-100 cc (max 700 cc)
    2-4 weken (3000-4250 gram): 6x 80-120 cc (max 720 cc)

Er staat overigens bij dat als je vaker voedt, je per keer minder in de fles moet doen. Wij zitten dus nog op 7 voedingen en houden het dus op 100 cc.

8. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Mijn dochter zat met 4 weken op 7 flessen van 120 ml (wel afgegoten naar die 120ml). Hierdoor was ze in 2 weken ook flink wat aangekomen, maar minder geven lukte gewoon niet. Ze kwam echt na 3 uur weer van de honger. Wij zijn toen in overleg met het CB begonnen met de standaard Nutrilon te mengen met Nutrilon Forte, van beide geven we 2 schepjes. Dit werkte perfect, ze kwam om de 4 uur en we konden naar 6 flesjes. Inmiddels is ze 10 weken en krijgt ze nog steeds 6 flesjes van 120/4, maar dan niet meer afgegoten (en omdat ze in de nacht wat langer doorslaapt krijgt ze overdag nu haar flesjes na 3 tot 3,5 uur).
    Wellicht dus ook een idee om met het CB te overleggen om de voeding voor hongerige baby's eens te proberen.

9. JustMe1986

2 sep 2014
    90
    0
    6
    Wij zijn er vandaag achter gekomen dat onze dochter niet genoeg had aan de 7 voedingen van 100 cc. De afgelopen dagen was ze niet te genieten. Veel huilen en van het overstuur zijn ook meer spugen.

Vanmorgen dus het consultatiebureau maar gebeld (heb dinsdag afspraak maar vind ik te lang duren). De voedingsdeskundige heeft mij vervolgens teruggebeld en geadviseerd 120/4 flesjes te geven. Dit omdat ze waarschijnlijk te weinig heeft aan de 100/3 flesjes. Om half 12 dus een flesje 120/4 gegeven en ze was voor het eerst in dagen direct in slaap na het flesje! :) Eindelijk weer een voldaan meisje. Ze heeft uiteindelijk 120 cc van de 135 cc gedronken.

Ben dus benieuwd hoelang ze op dit flesje zal doen. Het consultatiebureau heeft aangegeven dat dit ongeveer 3,5 uur zou moeten zijn overdag. We wachten het af!

Deel Deze Pagina