Onze dochter is inmiddels 3 weekjes, en sinds vorige week ben ik overgestapt van borstvoeding naar flesvoeding. Ik geef Nutrilon 1 als voeding en op het pak stond vermeld dat mijn dochter 7 voedingen van 90ml water + 3 schepjes mag. Hier ben ik dan ook mee begonnen en dat geef ik om de 3uur. Ze slaapt eigenlijk de hele dag tussen de voedingen door en net 10min voor ze weer mag eten wordt ze wakker (meestal gefrustreerd omdat ze direct wil eten). De tijden dat ze wel even wakker is dan is ze meestal altijd onrustig en wat huilerig (niet krijsen). Ik geef haar dan de speen die ze heel driftig in haar mond neemt. In de nacht komt het ook vaak voor dat ze in mijn armen in diepe slaap is gevallen na de fles, na nog even tegen me aan te laten liggen leg ik haar terug in haar bed.. maar dan wordt ze na een paar minuten weer wakker en begint te jengelen, ik geef haar dan haar speentje.. maar dat kan ik heel vaak herhalen (soms duurt dit wel 1 tot 2 uur voordat ze slaapt). Is mijn dochter ontevreden, krijgt ze misschien te weinig voeding of wellicht te snel achter elkaar? Het maakt mij af en toe erg onzeker aangezien mijn andere dochter altijd tevreden was en ook vaker wakker was gedurende de dag, ik ben dit dus niet gewend. Iemand ervaringen, tips etc?
mij is toen geleerd in die 1e week met kraamzorg dagelijk 10 cc erbij en vanaf dan is het wekelijks 10 cc erbij dus zou ze nu misschien al wel 110 kunnen en wat let je om gewoon eens 120 te maken en dat eens te geven kijk eens hoeveel ze drinkt! wi weet drinkt ze de ene fles 90, de andere fles 100, dan eens 120 en dan weer eens 90 ! hier deed de kraamzorg vaak afmeten, en ze mag nu 100 dus van de 120 wer 20 weggooien :S dat ik dacht, ja in een borst zit ook geen maatstaaf (ik heb nooit borstvoeding gegeven) en dan drinken ze ook ene keer meer andere keer minder! dus waarom niet! wij hebben ook niet elke dag om altijd dezelfde tijd altijd maar evenveel honger dus als je de tijden een beetje steady houdt (tussen de 3 en 4 uur en langzaam aan naar 4 uur ertussen toewerken ) en gewoon 120 maken en kijk eens hoe ze t dan doet
Wij hadden t zelfde probleem! We zijn toen 120 aan gaan bieden, Om de 4 uur,en ook aangekeken wanneer Beer uit zichzelf kwam voor z'n fles. Hij gaf al snel elke 4 uur aan honger te hebben, ipv elke 3 uur. En dit ging veel beter, veel minder zijn tutje nodig, en minder snel happen als je aan t kroelen ben met m, omdat ie nog verzadigd is. Als je bang ben dat je ukkie te weinig binnen krijgt, tel je 150 cc voeding voor elke kilo dat je kindje weegt. Onze Beer woog toen 3000 gram, dus hij moest minimaal 3x 150 cc binnen krijgen, 450 in totaal dus. Anders ff consultatie bureau bellen als je twijfelt, dan weet je zeker dat je t goed doe... Succes!