Hoi ik zit hier met een probleempje met het aantal voedingen. Onze meid is nu 12 weken oud. Ze slaapt van 20u tot 7u (moet ik haar wakker maken). Nu heb ik het volgende probleem: Geef ik 5 voedingen, komt ze ongeveer aan een 800 ml per dag. Ik geef haar dan om de 3u en 1 keer na 3,5 uur eten. Met het gevolg: ik moet haar altijd wakker maken want net dan slaapt ze goed, het flesje gaat half zijn tijd maar op en duurt enorm lang. Geef ik 4 voedingen, dan drinkt ze goed haar flesjes, moet ik haar overdag niet wakker maken en komt ze vanzelf, enkel de laatste fles is moeilijk om naar 19u30 te krijgen en dan weent ze wel wat eer dat we daar zijn. Ik kan niet vroeger geven met het in bad en bed stoppen van mijn oudste zoontje. Ook is ze dan snachts meer wakker... niet dat ze honger heeft, maar gewoon ze spookt meer precies. Maar ook dan drinkt ze ongeveer 800 ml. Dus eigenlijk hetzelfde als met 5 voedingen, maar dan zonder ne berg tijd (lees uur af en en aan flesje geven) Ze weegt momenteel ongeveer 5.5 kg en is een 60 cm groot. Ik heb altijd borstvoeding gegeven en sinds 1 week volledig omgeschakeld, zoontje tot 4 maand borstvoeding gegeven zodus ik weet niet wat ik het beste moet doen. Ik ga GEEN avondvoeding meer geven om 22u hé. Ze slaapt de nacht goed, wakker maken ga ik niet meer doen. Dus wat zouden jullie doen?
De eerste drie flessen op verzoek en dan een klein flesje zo'n 1,5 â 2 uur daarna, bij wijze van tussendoortje. Dan kan ze het misschien wat beter uithouden tot 19.30. Moet ze niet net slapen dan natuurlijk.... Zit je wel op vijf voedingen waarvan de laatste twee kleine. Als dat niet werkt zou ik het bij vier voedingen houden, dat lijkt me dan toch het meest praktisch.
mijn jongste zoontje kreeg met 12 weken ook 4 flessen van 200 ml. De laatste fles van 19U00 moest hij ook vaak `wachten tot ik klaar was me de twee oudste. `Maar op 4 flessen deed hij het beter dan op 5 en sliep inderdaad `s nachts klokje rond! Gewoon bij 4 flessen houden.
Ik gaf de oudste ook nog een kleine flesje tussendoor om goed uit te komen in de avond 7u 200cc 10u 65 of 100cc 12u 200cc 16u 200cc 20u 200cc Later is flesje van 10u vervangen door fruit.
Dank je wel voor de Reactie's . Vandaag idd haar ritme gevolgd en tussendoor 1 klein flesje van 100 gegeven. Ben benieuwd voor de nacht want nu heeft ze veel beter overdag geslapen dus ben ik benieuwd voor de nacht... Als dat goed gaat hopelijk kan ik dan ook beginnen met uitbakeren... stap 2 😁