Even een vraagje. Als jullie je kindje meer voeding gaan geven, van bijvoorbeeld 150 naar 180. Geven jullie dan van de een op andere dag in een keer elke voeding 30 meer of bouwen jullie het op van 150 - 160 -170 naar 180. Of geven jullie de ene voeding 150 en dan de keer erop 180? Ik ben nu namelijk van de een op andere dag overgegaan van 150 naar 180 en nu huilt ze na elke fles. Het lijkt wel of dit krampjes zijn maar dit heeft ze voorheen nooit gehad. Ze is nu 13 weken oud. Iemand een idee? Thanx
Hier zijn we in 1 keer overgegaan. Hij dronk dan niet altijd de volle fles. Misschien is het voor je kleintje toch ietsje te snel? Of drinkt ze gewoon door, terwijl ze eigenlijk wek vol zit..
hoi, ik kijk gewoon drinkt ze bv de fles helemaal leeg dan verhoog ik de dag erna die fles. ik ken haar nu door en door en kan perfect zeggen op voorhand zoveel zal ze drinken. nu ben van principe ik giet liever weg dan telkens te moeten bijmaken, dus als ik wet ze gaat 150 drinken, maak ik 180/6. en huilen na de fles??? mss boerke laten, mss krampjes, mss moe..... succes
Gewoon grotere fles maken en kind laten bepalen hoeveel het ervan opdrinkt. Is so wie so beter om restjes niet op te dringen, maar gewoon weg te spoelen. Kinderen weten van nature wanneer ze vol zitten, tenzij er teveel wordt aangedrongen op het leegdrinken van een fles.
Hier bekijken we gewoon hoe ze drinkt. Ze dronk op een gegeven moment alle flessen van 150/5 schoon leeg en begon steeds iets sneller weer om een fles te vragen. Toen hebben we gewoon de flessen naar 180/6 verhoogd en gekeken wat ze daarvan opdronk. De ene keer leeg, een andere keer liet ze 70 cc staan. Je kindje geeft inderdaad zelf wel aan of het genoeg gehad heeft of niet. Er zullen maar weinig kindjes zijn die zichzelf overvoeden.