Ik zit met een probleem. Mijn zoontje van ruim zes maanden was de eerste negen weken van zijn leven een hele rustige baby. Hij dronk nutrilon AR omdat hij wel wat spuugde, maar meer ook omdat zijn zus heel erg spuugde (reflux) en zij kreeg het ook. Toen Babette in het ziekenhuis kwam toen ze 6 weken oud was, nam ik hem dagelijks mee. Hij dronk altijd zijn fles helemaal leeg en wilde steeds maar meer. Na 2 weken ziekenhuis kreeg Babette een virus, het rotavirus genaamd. Ze kreeg diarree, koorts etc. Ik probeerde Bodhi nog weg te houden maar hij was ook al besmet (het is heel besmettelijk). Hij begon op een avond te spugen en wilde niet meer drinken. Met kunst en vliegwerk hebben we hem uit het ziekenhuis weten te houden en wekenlang verdroeg hij alleen verdunde voeding. Babette had hier geen last van, bij haar was het virus na een week weer over, niks aan de hand. Maar Bodhi wilde alleen maar kleine beetjes verdunde voeding drinken. Dus ik was de hele dag zo ongeveer aan het voeden. Ook bleef hij diarree houden wat nog steeds zo vreemd rook (schijnt typisch te zijn voor dat virus). Ik ben meerdere keren bij de huisarts geweest maar niemand scheen het raar te vinden dat mijn zoon al een maand diarree had. Uiteindelijk, omdat hij ook zo onrustig was en heel veel huilde, kon hij mee op controle bij de kinderarts waar Babette ook kwam. Dit nadat ik een aanbod had afgeslagen dat hij in een huilgroep van Bureau Jeugdzorg terecht zou kunnen. Ik zou daar leren omgaan met mijn huilbaby maar ik vond dat onzin. Hij huilde niet voor niets, ik wilde dat DAT zou worden opgelost. De kinderarts zei dat hij dan ook reflux zou hebben en schreef dezelfde medicatie voor als Babette. Ik vond dat raar want dan had hij dat in het begin toch ook gehad? En hij gedroeg zich heel anders dan Babette, die duidelijk reflux had. Maar goed, toch begonnen met de medicatie. Zes weken later, hij had inmiddels geen diarree meer, maar zijn gedrag was nog hetzelfde, gaf ik bij de kinderarts aan dat er nog niets was veranderd. Medicijnen omhoog. Begin maart, 3 maanden na het begin van het virus, was ik het spuugzat. Als na al die tijd de medicatie niet helpt, dan heeft ie toch geen reflux???? Ik had eerder het idee dat hij last van zijn buikje had, het was ook steeds na de voeding dat hij zoveel huilde. Aangezien de KA op vakantie was ben ik naar het CB gegaan en heb het uitgelegd. Ik zei: ik ga hem andere voeding geven, ik heb alleen jullie advies nodig: welke voeding kan ik hem het beste geven. Nou aangezien Babette in het ziekenhuis was gestart met Nutramigen (alleen bij apotheek verkrijgbaar) raadden ze me aan hetzelfde te proberen. Dit heb ik gedaan en binnen een dag had ik een ander kind. Vrolijk, rustig..geweldig! Nutramigen wordt vaak bij koemelkallergie gegeven. We moeten het bij Babette nog provoceren om te kijken of ze weer zo onrustig wordt als ze andere voeding krijgt, maar ik vind het nu wel even goed. Zij doet het heel erg goed. Met 5,5 maand ben ik rustig begonnen met bijvoeding. Ze vonden het niet zo leuk en het ging erg moeizaam. Langzaamaan werd Bodhi weer steeds onrustiger met als toppunt vorige week. Hij wilde ook helemaal geen bijvoeding meer en ik ben ermee gestopt. Hij is langzaamaan weer rustiger geworden. Hij lijkt dus alleen de nutramigen te kunnen verdragen. Ik denk dat hij geen koemelkallergie heeft want de eerste paar weken deed ie het prima. Ik heb dus echt het idee dat het komt door dat virus. Hij krijgt steeds buikpijn als iets niet ontzettend hypoallergeen is. Toen hij weer zo onrustig werd had ik nog niet door dat dit kwam door de bijvoeding. Ik moest in die periode weer bij de KA zijn, maar werd weer niet serieus genomen. Ben nog bij de HA geweest, weer niet serieus genomen.. Bah, ik vind het zo irritant. Het lijkt wel of ze denken: ach ze heeft het zo druk met die tweeling, zal het wel niet aankunnen... maar dat is het niet. Goed ik trek het slecht dat mijn zoon zo onrustig is, maar ja dat zou toch iedereen hebben, helemaal met 2 babies? Wat zou ik nu het beste kunnen doen? Hij zal straks toch gewoon moeten kunnen leren eten? Hij kan toch niet de komende tijd alleen maar van de fles leven? En wat als de kinderarts en huisarts er niet naar luisteren? Ik heb gelezen over voedingsallergien, maar dat zijn toch weer andere symptomen. Ik denk dat ie juist door dat virus gewoon amper wat anders dan de meest hypoallergene voeding kan verdragen.. Iemand tips?
Jeetje, wat een verhaal! Krijg er tranen van in m'n ogen. Dat je zo tegen artsen op moet boksen en dan nog steeds in onzekerheid blijft omdat ze blijkbaar niet ingaan op wat je zegt. Heel erg vind ik dat! Ik begrijp zo goed wat je dwars zit, want als er iets is waar ik niet tegen kan, is dat ik het gevoel krijg dat er niet naar me geluisterd wordt en dat m'n kind alleen maar gezien wordt als een patiëntje met een bepaalde voorgeschiedenis. Grrrrrrrrr, wat kan ik daar boos om worden! Wat je moet doen? Ik weet het niet zo goed, wij hebben gelukkig wel een fijne HA en een paar prima KA'en... ('t was de ZH-fysio waar ik zo boos op werd ). Ik zit wel te denken: heb je ooit je verhaal zo verteld als je het hier nu doet? Kan me voorstellen dat je bij de HA dingen toch minder volledig vertelt of dat hij je onderbreekt of dat je misschien zelf later denkt: verhip, ben ik dat vergeten te zeggen of te vragen. Is het misschien een idee om wat je hier geschreven hebt te printen en daarmee naar je HA of KA te gaan en dat te laten lezen? Kan best zijn dat ze ervan schrikken, omdat ze echt niet in de gaten hebbben wat het voor jou betekent dat ze zo reageren. En anders misschien toch een second opinion? In ieder geval veel sterkte ermee!
Ik zou om een second opnion vragen. Het kan best zijn dat je zoon wel allergisch is. Allergieën kunnen zomaar ontstaan, hoeven niet noodzakelijk al vanaf de geboorte aanwezig te zijn. Je zou aan bioresonantie therapie kunnen denken. Daarmee schijn je goed allergieen te kunnen aantonen. Is in de alternatieve geneeswijze sector te vinden. Sterkte meid, het is zo lastig de goede methode voor je kindje te vinden!
Thanks! Ik heb vaak mijn verhaal heel duidelijk willen vertellen maar word dan aangespoord het beknopter te vertellen, terwijl het denk ik juist zo verteld moet worden om erachter te komen wat er nou aan de hand is. Gisteren was hij de hele avond aan het kreunen en jammeren en toen was mijn vriend het zat. Hij heeft de HAP gebeld en is langsgeweest. Deze HA denkt ook aan zijn darmpjes maar kon uiteraard niets doen. Ik ga voor de second opinion. Ben bij mijn HA geweest. Ik ga binnenkort verhuizen (inmijn profiel staat alvast A'dam, maar ik verhuis over enkele dagen) en heb mij laten doorverwijzen naar het AMC. Ik hoop hier meer medewerking te vinden.
Het kan heel goed allergie zijn. Ik heb me ook vergist en te lang bepaalde klachten geweten aan de nasleep van een virus. Mijn zoontje heeft het rs-virus gehad en is opgenomen geweest. Daarna nog heel lang luchtwegproblemen gehad die geweten werden aan de nasleep van dat virus. Maar steeds meer heb ik het idee dat er toch ook voeding meespeelt. Toen ik ging minderen met de bv en hem melk ging geven met 14 maanden, toen verergerden zijn klachten (luchtwegen, maar ook zijn huidje en darmen). Toen ik hem rijstemelk ging geven en zelf op een ha dieet ging, verdween het. Nu ik volledig gestopt ben met bv en hem volledig op de rijst- en sojamelk heb, heeft hij geen klachten meer. Succes bij het AMC. Hopelijk nemen ze je daar serieus. Zelf zit ik nu in het wat alternatieve circuit (NEAT-behandeling even googelen). Niet iets dat ik je nu zou adviseren, maar weet dat er andere manieren zijn.