Hallo, Ik heb even een vraag. Ons zoontje is 7 maanden. We zijn toen hij 5 maanden oud was begonnen met een half potje fruit/vers fruit. We hadden niks doorgekregen van cb dus hij kreeg eigenlijk van alles door elkaar. Z;n darmpjes raakten helemaal overstuur. Hij had echt meer dan 1 poepluier op een dag en je moest rennen met het verschonen want meerdere keren heeft hij zich helemaal ondergepoept. Wij zijn toen met het fruit gestopt tot nu een maand geleden. Weer krijgt hij maar een paar hapjes fruit en weer heeft hij veel poepluiers op een dag (eergister zelfs 5!). Hij kon altijd al heel makkelijk maar nu nog makkelijker. Ik begin me nu wel zorgen te maken. Het lijkt mij niet normaal dat hij er zo gevoelig voor is. Hij kan bijna niks goed verdragen (maar hij vindt het zooo lekker, zielig gewoon om te moeten stoppen met geven na paar happen). Ik ben erg benieuwd of dit normaal is, of we iets kunnen doen etc. Hierdoor heeft hij nl nog steeds zijn 4 flessen van 180 want hij krijgt maar zo weinig bijvoeding. Oh ja, met een paar hapjes gaat het goed, daarom krijgt hij niet meer, dan moet het trouwens ook peer of banaan zijn. Anders gaat het verkeerd. Ik ben erg benieuwd wat u ervan vindt want op het cb zeggen ze dat ik af moet wachten?!? Groet, Simone
Hallo Simone, Wat vervelend voor je kindje. Het is goed om van 1 soort groente of fruit in oplopende hoeveelheid aan te bieden aan je kindje, dat mag echt heel langzaam opgebouwd worden. Vaak hebben de darmpjes van een kindje wel 2 weken de tijd nodig om te wennen aan een verandering in de voeding. Groeten eveline