Mijn dochtertje is flink vanalles aan het leren. Op nog geen week tijd is ze gaan kruipen en zelfstandig zitten en sinds vrijdag ook leren staan aan o.a. de bank. Nu is ze alleen nog best onstabiel wanneer ze zelf recht op haar beentjes staat en wiebelt langs alle kanten. Dus als ze zich heeft opgetrokken en ze staat zelfstandig aan de bank, is ze zo enthousiast dat ze met haar voetjes begint te tapdansen lijkt het wel, haar handjes loslaat en op haar billen, maar vaak op haar hoofd achterover valt. Is er iets wat ik daarmee kan doen? Want ze wilt nu dus non-stop staan, maar zodra ze staat hebben we beiden zoiets van: oké, en nu...? En vooral dat ze natuurlijk niet zelf terug op de grond komt en 80% op haar hoofd valt (als ik haar niet zou opvangen, wat ik nu doe) Is dit een kwestie van gewoon laten vallen of is het erg als ik zodra ze sta haar bijvoorbeeld terug op haar billen zet?
Ze leren met vallen en opstaan. De keren dat mijn dochter is gevallen op der hoofd en nog steeds valt zijn echt ontelbaar. Heb idee dat hun koppie net een boksbal is Als ze echt ontzettend wiebelt kan je der terug zetten maar grote kans dat ze per direct weer gaat staan. Opvangen als het lukt en anders een hoop troosten
Gewoon lekker laten staan, misschien heeft ze wel snel in de gaten hoe ze weer moet gaan zitten. Hier was het ook vallen en opstaan. Wel de tafel wat verder van de bank geschoven. Wanneer ze nu achter over kukkelt wat biet vaak gebeurt valt ze niet tegen de tafel.
Ik zou haar ook gewoon haar gang laten gaan. Als je het niet fijn vindt dat ze op haar koppie valt zou je wat kussens om haar heen kunnen leggen zodat ze zacht valt. Voor je het weet heeft ze het door, kijk maar wat ze nu in 1 week al geleerd heeft
vallen lijkt eng maar dat is het eigenlijk niet. het hoofd is gemaakt om te vallen. doordat de schedelplaten nog niet aan elkaar vast gegroeid zijn zit er een soort elasticiteit in. zolang het geen tafels met scherpe hoeken ed haar val in de weg staan.. en idd een kleedje kan de klap wel wat verzachten
Idd lekker laten staan. Het heeft toch weinig nut om haar weer neer te zetten als ze zo weer gaat staan. Waarschijnlijk leert ze binnenkort hoe ze zelf weer kan gaan zitten en is het probleem weer over. Ik zou alleen wat oppassen dat ze niet tegen de tafel valt e.d. Die komt hard aan.
Wat leuk, onze jongste is 3 weekjes ouder en heeft hetzelfde probleem gehad! Ze ging dit met 7mnd doen, en duurde denk ik 2 weken dat vele vallen. Nu heeft ze zichzelf geleerd haar billen maar achteren te doen en laat ze zich dus vallen op haar billen. Komt helemaal goed dus! En tot die tijd: vallen en stoten gel van VSM. We hebben wel redelijk wat blauwe plekken en bultjes gehad die 2 weken haha.
Hier legden we zo'n foam-puzzelmat neer op de plek waar ze vooral gingen staan (langs de bank), zodat ze niet op de harde tegels vielen.
Onze dochter viel als ik haar niet opving ook voortdurend op haar hoofd. Ging heel snel over, ik liet haar zien dat ze zich kon laten zakken op haar billen (en niet zoals ze vaak doen: gewoon loslaten en we zien wel) als je dat steeds doet dan zal ze het gaan begrijpen
Bedankt! Dan zal ik haar maar gewoon lekker laten gaan en als ze valt, proberen te vangen of op een deken/kussen/etc. Toch wel sneu om te zien hoor haha!
Vermoeiende fase vond ik, je kunt ze eigenlijk niet echt alleen laten en 100 keer per dag troosten... Maar ik heb mijn dochter gewoon laten gaan, als ze stond legde ik vaak het voedingskussen achter haar en bleef ik er een beetje bij zitten, maar ze viel gewoon heel vaak Ik denk dat als je haar gewoon haar gang laat gaan ze het sneller leert dan dat je haar steeds afremt. Toen ik merkte dat ze aanstalten begon te maken om zelf ook weer te gaan zitten, maar dit nog een beetje spannend vond, hielp ik haar gewoon en probeerde ik het veel te oefenen (interessant speeltje op de bank leggen zodat ze ging staan, en daarna weer op de grond zodat ze ging zitten etc). Nu gaat het supergoed en hoef ik er niet meer de hele tijd bezorgd bij te staan
Oh dat voedingskussen is een slimme! Dankje! Is idd een vermoeiende fase. De he-le dag bezig geweest met troosten of een frustrerende dochter. Met dit weer krijgt ze wat zweetvoetjes dus met proberen rechtstaan ging het "steun" beentje steeds uitglijden... Hihi.