Stoppen met Bv borsten opbinden?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Dani84, Jul 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Ik ben nu zo`n 2 en halve week gestopt met voeden. Heb heel langzaam voeding voor voeding afgebouwd. Gaf een week lang elke ochtend nog een voeding, maar Jarno wiegerde iedere keer dus nu helemaal niet meer.

Nu zei m`n schoonmoeder vanmiddag, heb je je borsten ook opgebonden want dat MOET! :( denk pardon.. Maar is dit ook zo? Wat zijn jullie ervaringen?
    Heb gezegd dat het iets van vroeger was dat dit nu dus niet meer hoeft.

Linkerborst gaat erg goed maar rechter loopt af en toe nog erg vol..
    Moet ook echt wel zoogkompressen nog dragen maar geen harde of rode plekken, Borsten zijn wel soepel..

Iemand nog tips?

Dankjulliewel!
    Groetjes,
    Danielle

P.s. Las hier net nog wel een topic over maar deze beantwoord niet helemaal mijn vragen.

2. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi,

Ik werk als kraamverzorgende en wij binden soms idd de borsten nog op als mensen geen bv geven dan.
    Ligt eraan of het ook gaat met een goede stevige bv, het liefst eigenlijk een die te klein is.
    Het hoeft dus idd niet meer. Het is ook een beetje waar je jezelf het prettigst bij voelt. Als je borsten opgebonden zijn dan heb je als het goed gedaan wordt echt dat korset achtige gevoel.
    Wij deden het altijd met hydrofiele luiers die je in een punt vouwt. Als je een smal middel heb volstaat eentje meestal anders moet je er 2 gebruiken en dan speld je ze aan elkaar. De driehoek flappen komen dan over je borst heen en je kan een navelbandje (als je die toevallig hebt) of een zakdoek gebruiken als bandje over je schouder zeg maar. Het moet echt strak anders heeft het niet veel nut.

Het lekken kan nog wel een paar weken/maanden duren voordat het over is. Ook niet gaan kijken of er nog melk uitkomt want dat stimuleerd ook weer.

Blijf idd je borsten goed in de gaten houden dat je geen harde of rode plekken krijgt. Let ook op met douchen, geen warme stralen op je borst richten want dat stimuleerd ook. Normaal drinken, niet extra.

Dus het is een beetje aan jezelf of je het wil of niet. Als het voor jouw dragelijk is dan is het niet perce nodig. Het zal denk ik wel helpen om het wat eerder te stoppen. Maar wat ik al zei het kan wel weken/maanden duren voordat er echt geen melk meer komt.

Heb je hier iets aan?

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Ja dankjewel, Ik kan hier wel iets mee! Net deed ik m`n bh af en er liep wat weg, voelde ook een iets hard plekje dus even gemasseerd er kwam een hoop uitspuiten. heb niet te veel gestimuleerd. Wel vervelend want de andere borst is soepel..

Ik heb nog wel een te kleine bh maar dit is met beugel.. kan dit dan wel?

Groetjes,
    Danielle

4. MamavanJordy

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Met beugel kan in principe wel maar kijk uit dat je dan niet de kanaaltjes gaat afklemmen. Dat is het risico namelijk met beugel. Als de kanaaltjes afgeklemd worden dan ga je een verstopt melkkanaaltje krijgen wat uiteindelijk kan uitmonden in een borstonsteking. En geloof me dat wil je niet hebben.

Dus liever eigenlijk niet. Maar kan je een gewone bh niet helemaal op zijn strakst zetten aan de sluiting aan de achterkant en dan de bh bandjes helemaal strak snoeren zodat die kleiner word zeg maar.

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Oke heel erg bedankt voor het mee denken en de adviezen!
    Ik ga het eens proberen!

Groetjess

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Nog 1 vraag hou je die bh ook snachts om? Overdag heb ik em echt heel strak en dan doe ik em savonds af word ik midden in de nacht wakker ben ik helemaal nat! Vind het nl vreselijk om met bh aan te slapen..

Ga dan op m`n zij liggen met borsten tussen mn armen op de een of andere manier en ja dan druk je t er zo uit haha

Groetjes,
    Danielle

7. shenoby

shenoby Niet meer actief

wil me er niet mee bemoeien hoor want je hebt al goed advies gehad.
    maar met bh was bij echt DRAMA! bandjes helemaal straks stellen en elke keer floepten ze er weer uit.
    Uiteindelijk heb ik een heel strak sport topje van fila gedragen.
    topje was zo 1 die precies onder de borsten kwam en bij mij was dat echt ideaal!
    dus mocht het met bh niet zo goed lukken. altijd nog deze tip.
    en ik zal maar alvast antwoord geven op je vraag.
    ja ook snachts dragen.
    alleen met douchen mag het even uit.
    tenminste.... dat was bij mij zo

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Oke top! Dank je wel!

FIla topje.. kan ik ook eens naar kijken bandjes knellen inderdaad. Heb nu snachts wel een heel strak hemdje van de Hema aan. Zoogkompressen erin.. die trouwens op m`n rug zitten als ik wakker word.. :p

Groetjess

9. MamavanJordy

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi hoi,

Ik zie dat je al antwoord hebt gehad haha. Maar idd ook s'nachts dragen. En het liefst zelfs nog onder de douche ook, maar dan moet je wel meerdere strakke bh's hebben. Waarom onder de douche ook? Nou door de warmte gaan je borsten ook weer uitzetten en je bh houd dit meer tegen.

10. shenoby

shenoby Niet meer actief

even een plaatje van hetgeen wat ik bedoel.
    nu was die van mij iets anders maar ongeveer hetzelfde idee,

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Oke goed!
    Heb nog 2 voedingsbh`s die aan de kleinere kant zijn. Die heb ik nu op z`n strakst en aan.
    Ook vancht pff slaapt echt niet fijn.. Uhmm maar voor hoelang??:)

12. MamavanJordy

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi,

Ja, het is even doorbijten, maar zo ben je er het snelst vanaf.
    Mmm meestal doen de kraamvrouwen het alleen in de kraamweek omdat ze dan geen bv willen geven. Aan het einde van de kraamweek is het dan zo goed als over/minder.
    Hoe lang er buiten weet ik eerlijk gezegt niet (ook een goed leermoment weer voor mij haha). Ik denk dat je het gewoon een paar weken moet aankijken. Kijken hoe je borsten voelen, hoe het gaat met de stuwing en lekken enzo. Ga niet in je borsten knijpen of er nog melk komt want dit stimuleerd weer. Dan kan je na een paar weken eens proberen om ze s'nachts uit te laten je bh. Even kijken hoe je dan de nacht door komt. Ik zou het zeker niet te snel doen. Let ook nog steeds op de harde plekken en schijven.

13. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Oke dank je wel. Ze zijn nog steeds soepel en de zoogkompressen aardig droog maar t gaat mis zodra ik m`n bh uit doe dus overdag wil het wel.

Ga het gewoon een week proberen en dan zien hoe of wat. Ik stap ook volgende week weer over op m`n oudepil van de Cerazette naar de Microgynon misschien dat het dan ook aardig terug loopt!

Bedankt voor het meedenken en de adviezen.

Groetjes,
    Danielle-

14. belinda203

belinda203 Bekend lid

Mar 23, 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ook ik wil binnenkort de BV af gaan bouwen en lees dus lekker mee!
    Ik gebruik nu ook de Cerazette,heeft dit ook nog invloed op de BV en een evt.gewone pil??

15. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi Belinda

Nee Cerazette heeft verder geen nadelen op de BV ik ga maandag over op m`n oude pil ben nog steeds niet ongi geweest.. spannend we zullen zien!

SUcces straks!

Heb netjes gedouched met bh aan en geslapen.. wen er al aan ;) en merk dat m`n bnorstel soepeler worden!

Groetjess

16. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Ik heb een week met bh aan geslapen en gedouched en heb soepele borsten. Ik kan het wel merken aan m`n rug door dat die bh strak zit heb ik wel last van m`n rug.. maar dat word nu minder.

Gister gedouched zonder bh.. de blauwe aders zie je zo weer te voorschijn komen maar er komt geen melk uit na het douchen.
    Kon het niet laten om even te drukken en ja hoor er kwam direct een druppeltje haha

Dus het is wel wat terug gelopen, maar denk dat we nog maar een weekje moeten.

M`n oude beugelbh weer gepast maar oei wat zit dat vreselijk naar!!

Groetjess

17. MamavanJordy

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Dani

Fijn dat het toch wel iets lijkt te helpen nu. Maar zoals ik al zei kan best lang duren voordat het helemaal weg is.

En foei niet knijpen om te kijken of er nog melk komt haha.

Beugelbh kan ook best weer even wennen zijn idd. Past hij wel goed of zijn je borsten nog wat voller/groter als voordat je met de bv begon of toen je zwanger werd?

Succes maar weer verder.

18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Haha kon het niet laten! :)

M`n borsten zijn nog wel iets voller.. Dus vandaar zaten ze misschien ook niet lekker.

Groetjess

19. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Ik ben bezig met afbouwen en schrik best wel van hoe lang dat nog door kan blijven gaan zeg. Ik ben pas vanaf vrijdag bezig, met één flesje. Maar daarna heb ik zoveel stuwing dat Femke de volgende voeding iedere keer weer wat teruggeeft, omdat ze zich verslikt en zo...

Dat gaat dus nog wel even duren. Ik ga iig de tips opvolgen. Bedankt!

20. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ Juud succes ermee.. gaat idd tijd inzitten hoor! Je hebt zoveel opgebouwd.. ben er zeker wel meer dan een maand mee bezig geweest en nog .. :)

Share This Page