Voeding/ontlasting zoontje (7 weken)

Discussie in 'Voeding' gestart door Biny, 4 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Goedemiddag dames,

Ik hoop dat jullie even met mij mee willen denken wbt mijn zoontje.

De eerste 6 weken heb ik borstvoeding gegeven, vanaf de eerste week al 1x per 24 uur ongeveer een flesje kv gegeven, ivm kloven en allerlei ellende.
    uiteindelijk besloten helemaal te stoppen met de bv, dit geleidelijk afgebouwd en 1,5 dag geleden voor het laatst gekolfd.

Nu is het zo dat mijn zoontje moeite heeft met de ontlasting, hij heeft niet de hele dag/nacht oid krampen, alleen als hij daadwerkelijk moet poepen.
    Ook is hij nogal hongerig en zit hij op de max van wat hij mag hebben.

Dit beiden zorgt ervoor dat ik regelmatig wat 'nerveus' ben, of ik niet teveel over de max zal komen e.d.

Ik heb dus gister het CB gebeld inde hoop dat hun wat advies zouden hebben wbt de ontlasting ( extra water doe ik al maar helpt dus niet)

Hun zeiden probeer het maar met comfort voeding, van hero
    Ik sta dus net bij de kruidvat en lees die achterkant en zie dat er JBPM in zit... waarbij ik gelijk denk dat ga ik niet geven bij een kind die al moeite met de ontlasting heeft!

Nu zag ik dus dat kruidvat wel een voeding heeft voor specifiek de ontlasting, zonder JBPM(voor zover ik heb gelezen) deze voeding is voor krampjes en/of moeizame ontlasting.

Ik weet niet of het nodig is om helemaal over te stappen(ik geef nu hero standaard) maar stel nu als het een stuk beter gaat als ik 2 schepjes van de nieuwe voeding combineer met 2 schepjes van de oude, zou ik dan 2 merken kunnen blijven gebruiken?
    Dus hero en kruidvat, of zou ik dan helemaal over moeten stappen op kruidvat voeding?

En STEL dat ik de bv nog een kans zou willen geven, er komt nog melk uit dus lijkt me niet dat het al op is dan zou het gewoon een kwestie vaan aanleggen zijn toch?
    Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om weer BV te geven, maar voel me zo ontzettend schuldig aangezien hij toen helemaal geen last had met de ontlasting.

Nja al met al weet ik dus niet zo heel goed wat ik ermee aan moet en ik hoop dat jullie misschien kunnen mee denken en/of tips hebben?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Niemand?

3. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Lastig dilemma.
    Ten eerste, stop met je schuldig voelen want dat is alleen maar heel vervelend voor jezelf.
    En bedenkt je ook dat 7 weken ook de periode is dat baby's het meest last hebben van krampjes en andere ongemakken.

Relacteren kan, zo noem je het weer op gang brengen van de borstvoeding en dat is een kwestie van aanleggen, aanleggen en nog eens aanleggen.
    Het kan maar het is een pittig traject waar je heel erg gemotiveerd voor moet zijn.
    En nu zeg ik niet dat je niet voldoende motivatie zou hebben hoor maar realiseer je dat van te voren. Je moet dan ook de volledige support hebben van je partner en omgeving.

Wat betreft flesvoeding zou je de kruidvat extra care of h.a. heet het nu geloof ik,kunnen proberen. Dat zit in een gele verpakking.
    Daar zit geen jbpm in maar is wel goed verteerbaar.
    Als je het gebruikt zou ik het eerst mengen met de standaardvoeding en kijken hoe je kindje daarop reageert.

Bij veel honger kun je hero snel honger geven. Daar zit een soort zetmeel door wat meer zou verzadigen.

Het is gewoon een lastige periode. Succes er mee.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Dankje :)
    Ik zit eigenlijk niet te wChten op relacteren... Het zou meer een laatste redmiddel zijn...

Ik geef nu Hero standaard en gister begonnen met 1 schepje kruidvat extra care in de fles, vandaag 2 en ik wil het even zou laten om te kijken wat er gebeurt...

Maar als de honger toeneemt... Ik kan toch niet 3 verschillende voedingen gaan mengen?!

Hij krigt nu sinds 2 dagen 150+5 waar ik stiekem al niet al te blij mee ben, ik vond de 120+4 prima voor zijn leeftijd.. Hij dus niet helaas

5. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Eerst maar eens afwachten hoe het gaat met de extra care. 3 soorten voeding zou ik ook niet aan beginnen.
    Nog een vraagje
    Hoe lang doet hij over zijn flesje. Baby's hebben zeker de eerste 3 maanden echt minimaal 20 minuten per fles nodig om een gevoel van verzadiging te bereiken.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Pure jbpm geeft vaak niet de problemen bij een baby. Meestal reageert een kindje op nutriton dmv diarree, krampen of verstopping.
    Nutricia laat lijken alsof nutriton alleen jbpm is, maar in nutriton zit maar 30% jbpm. De overige (70%!!) zijn toevoegingen.
    Uiteraard zijn er ook kindjes die op de jbpm zelf reageren, maar dat zijn er maar heel weinig.
    Wil niet zeggen dat je die voeding moet gaan geven, maar alleen uitleg geven op de wat en waarom ;)

Hoelang duurt een voeding?

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    hmm.. ik zag JBPM en durfde het niet aan haha, ik was bang dat ik me er alleen maar meer ellende mee op de hals zou halen

De voedingen duren ongeveer een half uur, dus tijd genoeg om verzadigd te raken.
    Tot nu toe gaat het elke keer net goed of net over de max heen...

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Snap ik. Nutricia en daardoor veel mensen noemen nutriton jbpm. Hierdoor lijkt het alsof het alleen jbpm bevat.

Tijd zou lang genoeg moeten zijn.
    Sommige kindjes zijn wel gewoon hongeriger dan andere kindjes. Met de hoeveelheid die hij mag, reken je dan met 150cc voeding of 180cc voeding per kg per 24 uur?

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    ik reken met 180 cc voeding per kg lichaamsgewicht, voor zover ik heb begrepen is dat de max toch?
    hij weegt 5,3 kg nu... dan zit hij toch net iets onder de max van wat hij mag! hij drinkt ongeveer tussen de 800-900 op een dag..
    Niet veel speling meer voor we bij de liter aankomen... maar goed.. misschien word hij niet hongeriger als dit en is er niks aan de hand....

Misschien maak ik me ook wel druk om niks...

Bij mij eerste zoontje ging alles 'volgens het boekje' en had ik dit soort dingen allemaal niet:)

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    180cc is inderdaad de max.

Misschien eerst maar kijken wat deze voeding doet. Hopelijk helpt dat voldoende.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik hoop het... Maar nu heeft hij weer last van zuur... Hij stikte er half in... :$

'Elke keer' als er iets veranderd kwa voeding gebeurd er weer iets anders... Is dat wel normaal?

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Volg je de leefregels voor reflux al op?

En ja het is normaal. Elke keer dat er iets veranderd heeft het lichaam tot wel 2 weken nodig om te wennen. Daarom is het advies om elke verandering ook 2 weken te geven voordat je kan zeggen of iets helpt of niet.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nja is er eigenlijk niet echt veel veranderd, althans, van bv naar kv en dan nu deze voeding...

Maar als hij er zo het zuur van krijgt... Is her dan wel goed om ermee door te gaan vraag ik me af...

Ik volg verder niet de leefregels voor reflux omdat hij niet bijzonder last heeft verder ergens van, soms komt er een mondje terug en kijkt hij wat vies/moeilijk dn slikt hij het weg en thats it...

Gister begon hij keihard te krijsen, terwijl hij in de draagdoek zat en bleef maar slikken, en het bleef maar terug komen

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat zie jij dan als symptomen van reflux?

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dat het vaak omhoog komt en niet af en toe...
    Maar het voornaamste, of ze er last van hebben of niet

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dit klinkt mij als er wel last van hebben?

Leefregels is niet gelijk indikken, is geen medicatie, maar gewoon vrij simpele aanpassingen.

Als jij zegt het is geen reflux, prima dan niet. Maar ik lees tegenstrijdige berichten.

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nja dat het gister Zo erg was is dus de eerste keer, en nadat ik ben begonnen met de kruidvat extra care (wel gemengd uiteraard)
    Daarom vraag ik mij dus af of het verstandig is door te gaan met die voeding :)

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Oh zo!

Lastig. Elke voeding heeft tijd nodig om te wennen, voor het lichaam. Maar als het duidelijk zoveel overlast veroorzaakt met je je afvragen of dat ook nodig is.
    En dat kan jij beoordelen en wij minder. Jij ziet je kind.

19. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik ben ook na 6 weken overgestapt op de fles en ben door de krampjes wel voor 50/50 Hero comfort en standaard gegaan, daar doet ze het prima op. Het is tegen krampjes en tegen spugen dus zou voor beiden moeten werken. (Baby heeft eigenlijk
    Sinds dat ik op die voeding ben over gegaan weinig last van beide meer gehad!)

20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zou persoonlijk geen merken door elkaar in 1 fles gebruiken. Officieel was dat allemaal hetzelfde, maar mijn kind drink Hero en kon absoluut niet tegen Nutrilon/kruidvat. Daarnaast moet Hero aangemaakt worden met gekookt water, die anderen adviseren dat niet.

Voor de honger kun je haar overigens nog steeds aanleggen als ze qua kv op de max zit. Vaak is het de kwestie van willen zuigen/krampen wegdrinken en niet alleen honger.

Hoe geef je de fles?
    Ze moet ongeveer een half uur over de fles doen en net zoveel moeite doen om de melk eruit te krijgen als uit de borst. Dan pas is de baby verzadigd.

Deel Deze Pagina