Hallo, Mijn dochtertje is 8,5 maand en weegt 9935 gram. Ze is 68cm. Ze krijgt als ontbijt een flesje opvolgmelk van 180cc waar ze meestal maar 150cc van op drinkt. Als ochtend tussendoortje krijgt ze een half potje fruit. Tussen de middag krijgt ze 2 boterhammetjes met smeerkaas of margarine. Verder s'middags krijgt ze een rijstwafeltje of rozijntjes. Als avondeten krijgt ze 1,5 eetlepel groente, en dezelfde hoeveelheid pasta, aardappel of rijst. Heel soms krijgt ze vlees. Maar dit avondeten eet ze lang niet op. Wel krijgt ze een toetje (volle yoghurt met soms wat fruit) Voor het slapen gaan krijgt ze nog een flesje van 180cc opvolgmelk. Als drinken krijgt ze diksap, aangelengd vruchtensap, slappe thee of water. Pap, koekjes enz krijgt ze nooit. Ik ben een beetje onzeker of dit een goed voedingsschema is. Kunt u dit vertellen?
Hoi Vera, Je dochtertje kan al best goed eten van de vaste voeding en het ziet er prima uit. Klopt het dat je dochtertje maar 2 flessen krijgt? 3 flessen van 180 ml aanbieden is beter voor de leeftijd van je dochtertje. Verder prima! Groetjes Linda
Dankjewel! Ik ga haar nu ipv een toetje een extra flesje geven. Dan heeft ze toch die drie flessen. Geeft het als ze die lang niet opdrinkt? Twee drinkt ze nu namelijk ook niet leeg. Er blijft meestal 100cc in. Vera
Hoi Vera, Dat geeft niet hoor. Je dochter zal waarschijnlijk zelf goed aangeven wat ze wel/niet wilt hebben. Als ze verder tevreden is en goed groeit dan is het goed! Groeten Angelique