Wij willen volgende maand beginnen voor een broertje/zusje voor Kaylee En nou vroeg ik me af of er hier nog mama's zijn die zwanger zijn of al bevallen zijn na een prematuur 1ste kindje? Hoe ging het? Heb je de tweede zwangerschap wel voldragen? En zo niet, hoe deed je dat toen het 2de kindje in t ziekenhuis lag? Ik ben er eigenlijk niet eens zo bang voor... Na een verwerkingsperiode van ongeveer een jaar ben ik er geloof ik wel klaar mee. Ik hoop gewoon op een mooie 40-weken-durende-zwangerschap met een gezond kindje aan t eind van de rit. Er kan altijd wat mislopen, ik kan wel de hele tijd bang zijn voor HELLP maar voor t zelfde geld breken mijn vliezen met 28 weken en ben ik de hele zw.schap bang geweest voor t verkeerde En aan de andere kant, ik kan ook maar zo de 42 weken halen Maar ik was wel nieuwsgierig naar ervaringen... Voor de mensen die mij kennen van andere fora of irl, ik zou het fijn vinden als jullie het daar niet zouden vertellen Ik heb geen zin in een constant "is het al zover" en dat zal zeker gebeuren als het verteld wordt aan mensen die mij ook irl goed kennen We zien t vanzelf wel...
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Als je het goed vindt, Vicky, dan borduur ik even voort op jouw vraag! Gebeurt het idd vaker dat je kindje te vroeg geboren wordt als dat bij een 1e zwangerschap wel zo was. En gebeurt het dan wel dat je weer pre-eclampsie krijgt of HELPP. Wij zijn overigens nog helemaal niet met een tweede bezig, hoor, maar ben wel nieuwsgierig!
hey vicky , Ik hou mijn mondje dicht ... Ook ik ben bang dat ik hellp terug krijg bij mijn volgende zwangerschap..Ook heb ik de hele couveusetijd en de shock nog niet echt verwerkt, maar het slijt wel... Maar.... Ik laat dus nu de natuur zijn eigen gangetje gaan! geniet van dochter en een broertje of zusje zou welkom zijn! Trouwens heb laatst jou 'bevallinsverhaal gelezen, was net of ik mijn eigen verhaal aan het lezen was heel veel overeenkomsten, hetzelfde verdriet, maar eigenlijk met de zelfde uitkomst; een pracht van een dochter!
Hi allemaal, hier een wat "oudere" mama die na eclampsie een tweede wil . Ik heb lang nodig gehad om mijn zwangerschapsvergifitiging en de periode erna te verwerken. Nino is nu 4 jaar en de tijd dringt. Hij is ook met spoed gehaald bij 34 weken en 5 dagen. Gelukkig was hij zo sterk en gezond als je maar kunt wensen , alleen ik heb zware klappen opgelopen....allemaal veroorzaakt door hoge bloeddruk . Ik heb vrijwillig aan een onderzoek meegedaan in het ziekenhuis van Maastricht waar ze naar eventuele oorzaken van Hellp/pre-eclampsie speuren.... In mijn geval kwam er alleen uit dat ik in aanleg (erfelijk dus) hoge bloeddruk zou krijgen en is er dus uitgekomen met de zwangerschap en de kans op herhaling bij een tweede is dus bijna 0 . Zou ik het alsnog krijgen dan zou het in ieder geval minder heftig zijn dan de eerste keer. Goed en wel, toen krijg ik een ski-ongeluk en heb 2 jaar gesukkeld met een kapotte schouder + operatie.....en nog veel pijn Vorig jaar was het zo ver zwanger afspraak bij de pre-eclampsie gyn, krijg ik een mk Dus hoe onvoorspelbaar is alles Laatste 2 maanden elke maand een + test gehad en toch na 5 weken ongi geworden Dus een bepaalde angst blijft, zeker na de mk's zijn er nog veel meer angsten bij gekomen. Toch wil ik zo graag nog een kans op een "normale" zwangerschap zonder ziek te zijn een "normale" bevalling, het kindje bij je te hebben en niet in een glazen kastje 10 verdiepingen boven mij, een "normale" kraamtijd en en en........ Het is gewoon niet te veel denken en piekeren en gewoon doen en hopen dat alles goed mag gaan en aan je droom/wens vasthouden.... liefs
Hoi Vicky, Ik ben zelf nu zwanger van de 2e. De 1e is geboren na een spontane vliesscheuring bij 33 wkn zwangerschap. Iedereen heeft kans op een vroeggeboorte en volgens mijn verloskundige hoeft de 2e niet per definitie ook te vroeg geboren te worden. Wij houden er echter wel rekening mee en na de 28e week mogen we ook wat vaker op cotrole komen en hebben we wat tips meegekregen zoals regelmatig urine laten testen bij huisarts. Je beleeft een 2e zwangerschap natuurlijk anders als je al een vroeggeboorte hebt meegemaakt en wij leven toe naar de 33 weken. Ik denk dat een zwangerschap nog anders is als de 1e echt door een medische reden te vroeg is geboren. Bij ons is er niks gevonden dus de kans dat het nu gewoon goed gaat is net zo groot als bij ieder ander. Een ieder beleeft het anders en is ook maar net hoe je je opstelt in de 2e zwangerschap.....maar.....er is altijd wel wat angst op de achtergrond aanwezig. Veel succes !
Diana ik hoop dat je gauw zwanger mag zijn en een probleemloze zwangerschap mag hebben... PBiard, gefeliciteerd met je zwangerschap... Ik had dus wel een reden voor de vroeggeboorte (HELLP en ben ds ook ingeleid) en de kans is aanwezig dat dat nu weer gebeurt. Ik sta dus ook onder begeleiding van de gyn ipv de vk als ik weer zwanger word. Ik ben benieuwd naar hoe t hier zal gaan
Vicky, Bedankt voor je felicitatie 8) Laten we hopen dat je 2e zwangerschap zonder (al te veel) problemen zal verlopen. Gelukkig zal je goed onder controle staan en zullen ze er ook op tijd bij zijn als dat nodig mocht zijn Heel veel succes!
Ik weet niet zoveel over het HELLP syndroom....maar ik snap wel heel goed dat je wat onzeker bent voor een volgende zwangerschap. Ik denk dat alle meiden die hier komen dat zich wel vaak afvragen, hoe zal een volgende zwangerschap vergaan? Moet ik rekening houden met weer vroeg bevallen, of vroeger stoppen met werken etc. Ik heb voor bijna 100% kans op weer een te vroege bevalling bij een evt. volgende. Het weerhoudt me er zeker niet van om voor een tweede te willen gaan. Maar bang? Niet bang, maar wel veel vragen, en zelfs nu al...Ferron is nu 4 maanden, we willen nog niet voor een 2e gaan, maar zouden het liefst zo'n beetje 2 jaar ertussen willen als het mogelijk mag zijn. Dus je denkt er toch al wat over na. Ik weet wel dat ik bij een volgende zwangerschap beter begeleid wil worden, en ik wil extra echo's om te kijken in welke baarmoeder het kindje zal liggen. Hierdoor zal ik me kunnen voorbereiden op wat evt. komen gaat. Komt het kindje nl aan de linkerkant te groeien, dan zal het kindje nog minder ruimte om te groeien hebben, dan dat Ferron deed. (zat rechts) en de gyn heeft al gezegd dat het kindje dan nog lichter en eerder geboren word....maar ja hoe veel eerder? Nu was het "maar" 5 weken....maar Ferron was wel "maar" 2185gram! En bij een dubbele baarmoeder heb je meer kans op stuitbevallingen en MISKRAMEN! Bij Ferron was het meteen de eerste keer raak, maar ik besef nu ook wel dat we daar heel veel mazzel hebben gehad. Wie weet als we er straks ooit voor willen gaan, dat ik eerst 6 miskramenzal hebben, wie weet is het weer in 1 keer raak. Je weet t nooit! kan alleen maar afwachten...maar maakt het wel onzeker allemaal.... Ik hoop in ieder geval dat iedereen hier wel weer voor een volgende zwangerscjhasp durft te gaan, en eigenlijk uiteraard dat iedereen het 40 weken vol mag gaan maken! Een keer genieten van 40 weken, van een mooie grote buik. Heel stom, maar als ik nu vrouwen zie die zwanger zijn en een dikke buik hebben, ben ik een beetje jaloers....dat ik het niet heb af kunnen maken, en met mijn alle-dagen-buik heb kunnen pronken! Nou Vicky ik wil je hierbij succes wensen, en ik ben heel benieuwd hoe het allemaal zal gaan verlopen! Succes in ieder geval! PBiard gefeliciteerd, en ook de andere meiden met een wens voor een 2e...succes.....
Hehe die buik he Ik had met 34 weken een buik waarbij je zou denken dat ik 42 weken ver was Maar de nuvaring is de deur uit... nu is het afwachten. Ik heb geen idee van mijn cyclus, ben al van mijn 15de aan de pil en bij Kaylee was t meteen raak... Maar voor ik aan de pil ging was mijn cyclus tussen de 40 en 60 dagen dus het kunnen wel eens lange wachttijden worden haha. Nou ja als het zover is dan horen jullie t wel
spannend hoor vicky......het is toch iedere keer weer een groot wonder he, als het allemaal lukt! succes!