Over op de fles 4,5 maand

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mamamijn, 30 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    hi mama's,

Ik ben sinds vant weekend over op de fles, ik wou rustig de borstvoeding afbouwen maar dit liep niet helemaal zoals ik gehoopt had dus nu krijgt ze eigenlijk ineens van 2 voedingen fles ineens volledig, wat neer komt op 7 flesjes van 120 water. Ik voedde op verzoek met de borst en en kwam dus op 7 voedingen uit. Nu lees ik allemaal dat baby's van gemiddeld 4/5 maand nog op 4 a 5 voedingen zitten. Moet ik hier naar toe proberen te werken of zou ik gewoon die 7 flesjes aan kunnen houden? Want ze is helemaal niet gewend zulke grote flessen te drinken, of zou ze vanzelf wel flesjes van 150 water gaan drinken. Met bijvoeden wil ik nog even wachten tot ze volledig gewend is aan de fles. Ik deed altijd voeden als ze wakker werd maar merk nu met de fles dat ze niet altijd even zin heeft aan een fles als ze wakker is. Hoeveel ml melk zou binnen moeten krijgen? Ben bang dat ze dan te weinig krijgt. Ze komt snachts ook nog, hoe gaat dat, loop nu naar beneden om fles klaar te maken maar is wel een gedoe hoor, iemand misschien tips hoe dat makkelijker kan?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wat ze nu krijgt is keurig hoor! Je kindje komt net van de borst en is dus niet van die grote hoeveelheden gewend. Je geeft nu in totaal 28 schepjes per dag en dat is prima, je mag maximaal 30 schepjes geven. Flesvoeding vult meer dan borstvoeding dus wellicht dat ze daarom niet altijd trek heeft. Ik zou zoveel mogelijk naar je dochter kijken. Is ze tevreden na 120+4 is het prima, merk je op een moment dat ze wel wat meer lust dan ga je ophogen. Ik voed hier zoveel mogelijk op verzoek.
    Voor de nacht nemen wij een thermosfles gekookt water mee naar boven en een poedertorentje. Helft gekookt water en helft koud kraan water, poeder erbij in de fles en klaar. Oké, het is meer werk dan alleen aanleggen, maar ik vind dit een snelle en de makkelijkste manier.

Mamamijn vindt dit leuk.
  3. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Thnx voor de tips. Wel drinkt ze vlot de fles leeg. Ik gebruik dokter brown fles met speen nr 1. Die 120 water wat ik dan klaar maak heeft ze ook wel binnen 10 minuten op. Aan de borst was ze ook altijd snel klaar. Zou dit gewoon bij haar passen of zou ik een prematuur speen erop moeten zetten?

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als je het aan haar laat, hoe snel komt ze dan voor een volgende voeding? Is ze tevreden na een voeding en geen last van spugen of krampjes? Dan zou ik t zo houden. Mijn dochter krijgt nu 200cc per keer, als ik haar 120cc geef is ze ook met 10min wel klaar.
    Voor de verzadiging is het eigenlijk beter om er minstens 15 minuten over te doen, maar als ze verder tevreden is... Onze zoon dronk op die leeftijd ook in zo'n 12 minuten z'n fles leeg maar kreeg niks teveel en had er geen last van.

Deel Deze Pagina