vanaf welke leeftijd karnemelk?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mamamarin, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Aangezien ik graag wil dat Marin gezond eet en drinkt wil ik graag dat ze karnemelk gaat krijgen bij haar broodje ipv yogidrink (zoals ze bij de oppas krijgen).
    Vanaf welke leeftijd mogen ze dat hebben, of maakt dat niets uit?

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Gewone melk mag vanaf een jaar, dus mijn redenering is dat karnemelk ook vanaf een jaar mag? Ik heb geen flauw idee... :)
    Vigo heeft vorige week bij oma voor het eerste karnemelk gehad. De rillingen liepen over zijn ruggetje, spuugde alles weer uit en smeet zijn flesje van zich af. Niet lekker dus! :)

3. kyara

kyara Actief lid

21 jul 2008
    151
    155
    43
    Vrouw
    Ik ben karnemelk ook gaan geven vanaf zo'n 11 maanden.
    Eerst vond ze het niet lekker toen deed ik er een klein scheutje roosvicee in of een schepje nesquik aarbei.
    Langzaamaan er steeds minder in gedaan en nu drinkt ze het al een tijdje naturel.

4. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    waarom geen gewone melk ipv karnemelk? (neem in elk geval aan dat daar een reden voor is ;))

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb het Lianna gegeven toen ze net 11 maanden was. Alleen de eerste slok ging er goed in, daarna moest ze van de reuk alleenal kokhalzen. Ik ga het ook niet met allerlei foefjes proberen. Als ze het niet lust dan niet. Ik moet er zelf ook niks van hebben.

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Mirwar: karnemelk heeft een andere zuurgraad, welke voor de darmen veel beter te verteren is als gewone melk.

Mijn zoontje krijgt vanaf maand 11 karnemelk, en geen koemelk.

7. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ah ok goed om te weten! Ik had idd al wel es gehoord dat gewone melk niet zo ubergoed is als beweerd wordt....Wij zijn ook de enige zoogdieren op de wereld die na de zoogperiode nog melk drinken....best een raar gegeven ;)

8. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    Karnemelk is hetzelfde als koemelk, enkel aan karnemelk zijn bepaalde melkzuurbacteriën toegevoegd maar beter verteerbaar.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Ja en volgens mijn tandarts is karnemelk weer slechter voor de tanden dan gewone melk juist weer door de zuurtegraad.

Dus heb je weer 2 dingen tegenover elkaar staan,

Ik zou gewoon proberen of je kleintje het lust, als ze ook al yoghi krijgt bij de oppas dan kan karnemelk ook geen kwaad.

Groetjes Anita

10. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    @Pluk
    ik weet niet hoe dat met de tanden zit, maar wij drinken hier geen karnemelk, ja mijn man drinkt wel eens karnemelk of die turkse melk (kan ff niet meer op de naam komen)

weet enkel dat karnemelk wat je in de winkels in pakken koopt gewoon normale magere koemelk is enkel met daar aan toegevoegd die melkzuurbacteriën. Maar hier geef ik ze liever gewone melk. Kleine als ze straks weer groter is ook want daar zit wbt vitamines en vetten e.d. meer in dan in karnemelk.

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Bij de oppas krijgt ze nog geen yogi en dat wil ik eigenlijk ook echt niet. Met name omdat dit toch een suikerbom is en kleurstoffen bevat.
    Maar na de vakantie eet ze gewoon mee bij de oppas en dan is het de keus. En dan denk ik dat karnemelk toch een stuk gezonder is.

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Even nuanceren....karnemelk is magere melk,maar door het verzuringsproces zijn de eiwitten beter op te nemen vanuit de darmen.
    Per saldo neem je er dus meer van op.

13. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    yogidrink is idd een suikerbom, daar heb je voor de volle 100% gelijk in, en als het een keuze is tussen yoghi of karnemelk, zeg ik uiteraard net als jij ook karnemelk, maar kies je tussen karnemelk of gewone melk, zeg ik persoonlijk gewone melk, omdat daar simpelweg gewoon meer vitamines-goede vetten-ijzer e.d. in zit in tegenstelling tot karnemelk.

ikzelf kan dan ook echt niet begrijpen wat de reden is voor andere om hun kinderen alleen maar karnemelk te geven ipv gewone melk, ten eerste omdat het hetzelfde is, maar dan met bepaalde bacterieën toegevoegd die er voor zorgen dat het beter verteerbaar is, maar beter of gezonder? nee niet echt. dat ontloopt elkaar niets. sterker nog als je de melkindustrie mag geloven is het alleen maar geven van karnemelk slechter voor je kindje dan het geven van gewone melk omdat je het dan onthoud van de vitamines-vetten-ijzer e.d. die er in de gewone melk zit.

vele hebben gewoon de veronderstelling dat karnemelk iets anders (gezonder) is dan de dagelijke (koe)melk zoals we die net als karnemelk kopen in de supermarkt, maar niets is minder waar.

14. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    Karnemelk is beter verteerbaar, daar heb je gelijk in, maar qua vitamines-minerales e.d wat zeker de eerste paar levensjaren heel belangrijk is voor baby's-kinderen-peuters zit er veel minder in dan in de gewone versie (om het maar even zo te noemen)

terwijl juist die energie en vitamines als a-d-k-(mis er 1 of 2)? zo belangrijk voor ze zijn

15. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Maar ik blijf ook gewoon 2x perdag groeimelk geven. Dan krijgt ze alle nodige vitamines gewoon binnen.
    Ik zocht meer naar een alternatief voor de yogi of de gewone melk.

16. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    ja die keuze is natuurlijk niet zo moeillijk.

wij zijn best wel makkelijk wbt het geven van eten en drinken, maar dingen zoals yoghi nee wij hebben de nare kant ervan mogen zien (familie van mijn man) en dat geef ik dan echt niet aan de kids (ja zelden als ze bij een ander zijn) karnemelk ook niet, maar dat heb ik al uitgelegd omdat ik dat zelf ook niet te pruimen vindt.

maar de keuze tussen, tja dat is simpel, dan karnemelk natuurlijk, zeker ook omdat je zelf al aangeeft dat ze gewoon nog groeimelk krijgt. zou ze alleen maar karnemelk krijgen is het ook weer een heel ander verhaal.

je hebt trouwens ook, zag ik toevallig vanmiddag bij de zuivel staan. een soort van limonade die je toe kunt voegen aan de gewone melk als je kindje dat niet lust (2 smaken) zonder verdere toevoeging van suikers en andere fabrieksdingen, weet alleen ff niet wat, zal van de week eens kijken wat dat nou precies was.

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

Roosvicee met karnemelk werkt ook prima weet ik uit ervaring. Mischien dat diksap ook wel wil. Lijkt mij een beetje hetzelfde idee.

18. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    zoiets is het ook (geen roosvice, maar soorgelijk) , tis om de gewone melk, of karnemelk een lekkerder smaakje te geven.

19. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    heb ik idd laatst ook zien staan ja.
    zo heeft mijn vriend het vroeger ook leren drinken.

20. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Stuifje: kun je me vertellen waar je dit vandaan hebt, zodat ik het na kan lezen?

Deel Deze Pagina