Bijvoeding

Discussion in 'Voeding' started by mary12, Mar 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij zijn begonnen met bijvoeding, dit maak ik ook zelf met babycook.
    Nou, vroeg ik mij af hoe doen jullie dat met erwten? Of bonen? Wat is dat goed voor baby uit blik zit er vaak zout ed bij.

Verder zie ik nergens ook een lijst van wat je nou het beste kan geven wanneer, heeft iemand een idee?Lijkt wel of het niet uit maakt waar je mee begint.

Hoe doen jullie dit?

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

Apr 8, 2013
    3,456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hoi Mary,

Ik ga over een weekje beginnen met de babycook! Hoe bevalt hij?

Ik kreeg van mijn schoonzus het volgende schema en lijstje. Hoop dat het goed te lezen is.

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

Apr 8, 2013
    3,456
    3
    0
    Leidschendam
    Hahaha! Natuurlijk wel de foto erbij doen :D

4. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

Apr 8, 2013
    3,456
    3
    0
    Leidschendam
    En hierbij welke groentes en fruit je kan gebruiken met welke maanden.

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik heb altijd het schema van kind&gezin gebruikt: Eten en drinken

Wat erwten en bonen betreft: gewoon diepvriesgroente gebruiken, véél lekkerder dan uit blik. Ook voor jou.

6. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Opperdepop ah boek staan veel dingen.
    Verfer liefst niet uit blik ten eerste is met veel zout ten tweede blik is niet goed qua stof dat scheid veel kankerwekken stof af. Beter dan iit glas pot. Maat dan kan je beter zelf koken verf of uit vriezer erwten dan.
    Heb ook babycook en gebruik heb dagelijk 2x voor fruit en groente. Mooie is dat je kookvocht van fruit ook kan geven als sapje met water
    Begin gewoon met fruit in babykook staand 2: pruimen gedroogd, peer, appel. En groente: bloemkool, courgette, pastiniaak, zoete aardappel, broccoli etc. Langzaamhand ga je verder uitbreiden.
    Geef elk fruit en groente 3 dagen lang.

7. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Babycook bevalt erg goed, enige minpuntje is dat mandje klein is al je voor meerdere keren wilt invriezen.
    Ik kan je foto niet inzoomen, helaas.

Oke, dus ingevroren zit geen zout bij ed?

8. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat doe ik al ik weet niet alleen hoe je aan verse erwten en tuinbonen ed komt?

9. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Diepvriesgroenten is gewoon puur groente, zonder toevoegingen. Ik heb hier altijd zo'n zakken in huis, superhandig en gezond.

10. 2jees

2jees Niet meer actief

ik heb vanaf 5/6 maanden gewoon groente en een aardappeltje geprakt met eventueel wat water/kookvocht/olijfolie. Soms groente alleen omdat ze aardappel niet zo lekker vond in het begin.

Diepvriesgroente heb je bloemkool broccoli sperziebonen en erwtjes voor die kleintjes, een keer een vers worteltje schrappen en stomen, keus genoeg voorlopig!

11. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Wij koken meestal de groente diew e zelf ook eten, en in de diepvries inderdaad een zak bonen, erwtjes, worteltjes. Wat mijn baby ook lekker vind is zoete aardappel en aardappel met witlof en appel.
    Ik kook trouwens gewoon in een pannetje en pureer het daarna met de staafmixer, of gewoon met een vork.

Qua fruit: appel, peer, banaan, mango.

12. Minerva

Minerva Niet meer actief

Op borstvoeding.com staat een handig voedselintroductieschema.

13. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'voeding'

14. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,690
    2,400
    113
    Female
    Broek
    Verse erwten en bonen zijn er pas in het voorjaar. Kun je bijv. op de markt halen. Zitten in van die peulen dus nuet zoeken naar losse erwtjes ;)

15. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Ik heb van die bonduelle groente zakjes. Zijn direct ingevroren en zitten dus geen toevoegingen bij en dus net zo gezond als vers alleen langer houdbaar.

Ik eet vaak alleen dus dan is dit voor mij ook veel handiger maar nu vind ik het met bijvoeding ook wel heel handig:).

Share This Page