Voeding overgeslagen en geen toeschietreflex?

Discussion in 'Borstvoeding' started by CestMoi, Dec 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. CestMoi

CestMoi Actief lid

Jul 6, 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me iets af....ik geef mijn zoontje nog zo'n 2 a 3 keer per dag borstvoeding. 's Ochtends als hij wakker wordt, 's avonds voor het slapen gaan en meestal overdag nog een keer.

Nu moesten we gisteren ergens naartoe en in de haast heb ik hem 's ochtends geen borstvoeding gegeven. Hij vindt volle melk ook prima, dus het was geen probleem. Alleen kreeg ik geen toeschietreflex of pijnlijke borsten. Is dit normaal? Betekent dit dat mijn melk afneemt of dat het juist stabiel is?

Sinds ik weet dat ik zwanger ben leg ik hem wel vaker aan, wil niet dat mijn melkproductie stopt.

Misschien weet iemand het antwoord.

2. janny

janny Actief lid

May 29, 2010
    335
    47
    28
    het zou goed kunnen dat door de invloed van de zwangerschapshormonen je productie afneemt. Bij mij nam de productie na 20 weken duidelijk af, maar dat kan ook al veel eerder in de zwangerschap. Een toeschietreflex voelde ik al vrij vroeg in de zwangerschap niet meer. Je kunt daar niets aan doen. Ik ben de hele zwangerschap blijven voeden en mijn dochter wilde ook blijven drinken, ook al kwam er niet veel melk meer. Niet alle kindjes willen dat.
    Ik denk wel dat wanneer je voedingen overslaat het mogelijk sneller terug zal lopen, omdat je dan aan het afbouwen bent. Normaal gesproken zou je productie na een jaar redelijk stabiel zijn. Maar door je zwangerschap is het dus onzeker wat je productie zal doen. Zolang je kindje wil drinken kun je (in de meeste gevallen) gewoon blijven voeden tijdens de zwangerschap.

3. CestMoi

CestMoi Actief lid

Jul 6, 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, dankjewel! Ja, ik hoop gewoon te kunnen blijven voeden. Is toch een heerlijk momentje tussen moeder en zoon :)

Share This Page