voeding proberen

Discussie in 'Voeding' gestart door pollewops, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pollewops

pollewops Lid

20 okt 2007
    80
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zeeland
    hallo,
    ik weet dat mensen er "tegen" zijn maar ik ben begonnen met onze dochter fruit te geven. dit gaat goed en ze vind het lekker.

nou vroeg ik mij af hoe ik dat moet gaan doen als ze meer gaat eten.

dit is nu haar schema:

6.00 uur 180+6
    10.30uur 180+6
    13.00uur Half potje fruit
    14.30uur 180+6
    18.30uur 180+6
    22.00uur 180+6

nou lees ik bij verschillende berichtjes dat jullie een pap fles geven maar waaruit bestaat die fles? is dat de fles van 180 + 6 met rijstebloem of bambix of zo?
    en vanaf hoe oud begin je meestal met een pap fles?
    en hoeveel fruit en groente moeten ze eten om 1 fles te laten vallen?
    want als ze 's ochtends fruit eet en 's avonds groente moet je toch een fles laten vallen?

groetjes

2. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    rijstebloem is vanaf 4 maanden en bambix vanaf 6 maanden (ivm gluten)
    Groente vervangt een voeding en fruit is als tussendoortje. Maar ik zou nog even met groente wachten tot 5/6 maanden, die melk is veel te belangrijk nu nog voor haar. En eten kan ze haar hele leven nog, toch?

3. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    veel mensen beginnen met pap ipv met fruit of groente, maar jij bent al begonnen met het geven van fruit, dus kan je als ze daar goed aan gewend is ook gewoon af en toe wisselen om haar pap te geven ipv fruit of haar pap te geven tussen haar 2 flessen van de ochtend in.

normaliter laat je een fles vervallen op het moment dat ze fruit en groente eet. voorlopig houd je gewoon datgene wat je geeft echt als bijvoeding zeker omdat ze nog zo jong is blijft het echt iets voor erbij, tenzij je natuurlijk een veelvraatje hebt, dan zou ik inderdaad iets gaan schuiven met de flessen en afhankelijk van wat ze nu op een dag aan flessen krijgt (aantal-hoeveelheid) daarmee gaan schuiven in de zin van minder flessen maar de flessen wel tegelijkertijd iets ophogen of iets dergelijks.
    succes

4. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    nou lees ik bij verschillende berichtjes dat jullie een pap fles geven maar waaruit bestaat die fles? is dat de fles van 180 + 6 met rijstebloem of bambix of zo?
    hier pas begonnen met pap (Bambix) toen ze ruim 6 mnd was... maar met groente en fruit ook, dus geen idee wanneer jij nu met pap kunt beginnen... misschien even overleggen met cb?

en vanaf hoe oud begin je meestal met een pap fles?
    ik heb altijd begrepen dat pap de eerste stap is naar vast eten zoals bv een boterham... daar ben ik mee begonnen toen ze 7 mnd was, dus vandaar 2 weken daarvoor met pap begonnen

groetjes

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    rijstebloem kun je vanaf 4 maanden in de ochtend/avondfles doen. Dan hebben ze net even wat meer energie om overdag te spelen/ 'snachts door te slapen.
    Bambix daar zitten gluten in, en dat is echt iets voor na 6 maanden. Dus dan wordt bijv de rijstebloemfles 's ochtends een bambixfles.

Op deze leeftijd is de fles nog wel belangrijk. De darmpjes kunnen nog niet goed alle voedingsstoffen uit vaste voeding halen. Dus ik wil je wel adviseren op minimaal 800cc nr1 voeding te blijven zitten tot 6 maanden..

6. pollewops

pollewops Lid

20 okt 2007
    80
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zeeland
    bedankt voor jullie hulp, dan weet ik een beetje hoe ik het straks moet gaan doen.
    op het moment geef ik alleen nog fruit en nog niks anders.
    ik wil eerst dat ze fruit goed eet en dan begin ik pas met groente hap, en dan pap 's ochtends
    maar dat duurt nog wel even hoor.

bedankt...

linda

Deel Deze Pagina