Drinkt hij genoeg? (gewoon vocht)

Discussion in 'Voeding' started by 1975, Nov 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1975

1975 Actief lid

Jun 2, 2006
    270
    0
    0
    Mijn zoontje is bijna een jaar. Hij krijgt 's ochtends en 's avonds nog borstvoeding maar daar stop ik waarschijnlijk binnenkort mee. Door de dag heen drinkt hij misschien 5 slokjes vocht. Ik lees vaker dat een beker water/sap/whatever bij een maaltijd gegeven wordt maar drinken jullie kinderen dat echt op? Verder nog iemand adviezen om het drinken te stimuleren?

Edit moderator: Verplaatst naar voeding.

2. 1975

1975 Actief lid

Jun 2, 2006
    270
    0
    0
    Trouwens, ik heb 't idee dat hij minder drinkt uit een beker. Hij kan dit ook nog niet echt goed. Ik twijfel om terug te gaan naar een fles, het is toch beter dit juist af te leren begreep ik.

3. Pip

Pip Actief lid

Jun 15, 2006
    141
    0
    0
    Hoi 1975,

Drinken is natuurlijk belangrijk voor allerlei organen in het lichaam. Maar kindjes krijgen ook door hun voeding vocht binnen. En wellicht dat je zoontje bij de voeding 's ochtens en 's avonds aan vocht pakt wat hij nodig heeft.

Mijn dochter is ruim acht maanden en ook geen groot drinkster. Zij krijgt sinds twee maanden de fles in plaats van bv; de fles 's ochtends en 's avonds gaat goed leeg, maar door de dag heen valt het tegen. Er wordt haar wel drinken aangeboden: 's ochtends bij de fruithap wat water of sap, 's middags opvolgmelk bij de boterham, daarna wat sap bij een rijstwafel oid, 's middags na de warme maaltijd ook opvolgmelk. Water of sap drinkt ze echt maar een paar slokjes, soms helemaal niet.

Mijn tip: gewoon drinken aanbieden, bijvoorbeeld op bovengenoemde vaste tijdstippen. En probeer je kindje maar uit een gewone beker te laten drinken, is goed voor de ontwikkeling en hij is er al oud genoeg voor. En misschien vindt 'ie het ook wel heel stoer om zo te drinken. Oh, lees net dat dat niet zo goed gaat. Dat hij minder drinkt uit een beker lijkt mij niet onoverkomelijk, hij zal echt wel genoeg binnenkrijgen.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Eva dronk ook nooit veel anders dan melk, maar ze kreeg tot 9,5 maand ook nog 5 borstvoedingen. Nu krijgt ze er nog 3, al weigert ze nu 2 dagen de borst/fles (van mijn vriend) na de middag boterham. Vanaf 7 maanden drinkt ze diksap uit een gewone beker en eigenlijk pas sinds een paar weken drinkt ze echt goed. Van 7 tot ongeveer 9 maanden dronk ze maar een paar slokjes, hooguit 50ml. Nu drinkt ze op een dag zo'n 200ml. Wij bieden haar bij elke eetmoment drinken aan, vaak voor het eten en soms nog tussendoor, ze geeft dan ook aan dat ze nog wil drinken.
    Gewone beker zou ik wel volhouden, ik weet niet hoe lang je er nu mee bezig bent? Eva ging het steeds beter snappen en nu drinkt ze eruit bijna zonder knoeien. Wij houden de beker nog wel vast, want zelf kan ze echt nog niet.
    En of het te weinig is, hou hem goed in de gaten dat hij niet uitdroogt, maar meestal drinken kindjes echt wel als ze dorst hebben. En in eten zit inderdaad ook veel vocht. Eva eet als fruit bijvoorbeeld vaak mandarijen en druiven, dat is haast alleen maar vocht.

Share This Page