Hallo Ilja. Ik heb nog een vraagje. Ik had vorige week het cb aan de telefoon over die voedingen van Aaron. Toen ik vertelde dat Aaron last had van krampjes en hoeveel venkel thee ik nou precies kon geven kreeg ik als antwoord: Venkelthee mag niet meer gebruikt worden want het is gebleken dat er bij teveel venkelthee schadelijke stoffen vrijkomen die niet goed zijn voor de baby. Dit zegt mijn cb hier nu dus he. Is dat zo? Bij mijn dochter was dat toen niet het geval, en ik heb het dan ook wel aangeboden destijds, alleen vond ze het niet lekker, en ben ik cinababy gaan gebruiken. Ook hier waren ze het eigenlijk niet eens want dat kon ook slecht zijn. Lekker veel op de arm de hele dag zeiden ze dat is het beste tegen krampjes. Nou dat zal dan wel, maar dat ga ik niett doen, ik heb mijn meisje hier ook nog dus dat werkt niet. Maar was benieuwd of jij wat meer weet over venkelthee en of dat idd slecht is of dat dat gewoon weer wat nieuws is van het cb. Groetjes Jolanda
Ik zelf heb nog niet gehoord dat venkelthee niet meer mag. Volg je eigen gevoel. Mijn inziens kun je rustig wat venkelthee geven. Ilja