Help! Verborgen reflux en koemelkallergie?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lani, 23 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lani

Lani Actief lid

26 mrt 2014
    133
    0
    0
    Hoi meiden,

Gisteren op het consultatiebureau geweest. Vermoeden verborgen reflux. Dag erop kon ik gelijk bij de huisarts terecht en inderdaad verborgen reflux. Hier heeft ze Zantac voor gekregen.

Hoe lang duurt het voor dit aanslaat?

Daarnaast blijf uk nog met een andere vraag zitten. Ik heb gehoord dat reflux in verbinding staat met koemelkallergie. Sommige symptomen wijzen er wel op. Al weken verkouden moeten echt dagelijks neusspray gebruiken, bultjes op haar gezicht die steeds meer worden, weinig slapen overdag.
    Wonder boven wonder slaapt ze Snachts goed. Daarnaast heeft mijn neefje het ook. Zit dus wel in de familie.

Heeft iemand ervaring hiermee? Zou het koemelkallergie kunnen zijn? Ik geef nu Friso standaard. Kan ik zomaar overstappen op bijv Friso comfort voor de reflux ivm jbmp. Maar dit.pakt dan weer de eventuele allergie niet aan....

Help, ik hoop.op wat antwoorden.

Groetjes

2. selina1212

selina1212 Actief lid

17 apr 2012
    134
    0
    0
    Hallo.
    wat vervelend dat je kleintje zoveel last heeft.
    zelf herken ik het mijm zoontje heeft ook reflux en vermoedelijk kma
    hij krijgt nexium voor het maagzuur herken de symptomen van jou
    zoontje wel hier veel niezen uitslag (droge) in gezicht
    veel spugen huilen overstrekken maandag wordt eindelijk gekeken of het kma
    is maar volgens ka zou er bijma geen twijfel overzijn
    hier ook kma en eczeem en astma dus ook aanleg.

de eerste stap wat ka zou doen teminsten die van ons is hem
    op hypoallergeen voeding zetten en dan wat onderzoekjes
    mocht hij veel last hebben zou hij specisle voeding krijgen
    die je alleen bij apotheek krijgt

ik wens jullie veel beterschap en hou ons op de hoogte

3. Lani

Lani Actief lid

26 mrt 2014
    133
    0
    0
    Dank.je wel voor je reactie selina.

De.medicijnen voor de reflux moeten we nog even aankijken of het werkt. Hier Is ze pas 2 dagen mee begonnen.
    Wat is nexium voor medicijn? Is dat anders dan zantac?

Hypoallergeen hebben ze inderdaad al een keer tussen neus en lippen door gezegd. Maar mag dat gewoon, in een keer Friso standaard 1 vervangen voor Friso hypo allergeen?

Hoe merk jij echt dat je zoontje KMA heeft? Voor jullie ook vervelend. Ik hoop voor je dat maandAg meer duidelijkheid brengt

Groetjes

4. Suprised

Suprised Actief lid

25 mrt 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo!

Wat vervelend voor je kindje :(

Ik heb hier ook een zoontje met verborgen reflux én KMA. Wij gebruiken ook Nexium, dat is ook gewoon een maagzuurremmer. Zelfde werking als Zantac, alleen werkt het ene medicijn beter bij het ene kindje dan het andere, maar dat moet je nog zelf gaan ondervinden. Bij ons sloeg de Nexium echt 'perfect' aan na een dag of twee. Het terugslikken en het huilen en overstrekken enzovoorts werden veel minder. Eerst begonnen met 5 mg op een dag maar nu sinds 3 dagen op 10 mg.

Daarnaast hebben wij al na een aantal weken ontdekt dat mijn zoontje KMA heeft. Hij huilde heel de dag, sliep nauwlijks en als hij al sliep was het eventjes en dat uit pure vermoeidheid. Heel zielig. Hij had knalrode billen, blaasjes, overstrekken en nieste heel de dag. Ook hoestte hij de hele dag, maar dat was dus door zijn geïrriteerde slokdarm door reflux.

Wij zijn als eerste overgegaan op Nutrilon Pepti, bevat geknipte koemelk, dus minder triggerend. Echter hielp dit niet compleet, hij bleef onrustig. Overgegaan op nutramigen LGG, hielp stuk beter maar nog niet goed genoeg. Via huisarts overgegaan op nutramigen AA en na een aantal dagen hadden wij een ander kind. Hij sliep opeens 3 uur achter elkaar!! Via de huisarts een machtiging gehad want nutramigen AA is niet te betalen (70 euro voor 400 gram).

Begin eerst met nutrilon pepti zou ik zeggen, voeg er was nutriton tegen het spugen. Wij zitten op een fles van 180/6 met 3 schepjes nutriton. Hierbij gebruiken wij de dr brown fles met de speen fase 2 of de etos speen vanaf 3 maanden (anders komt er niks uit de fles ivm de dikte!).

Het is allemaal wat uitvogelen, maar als je het eenmaal doorhebt zal ze een stuk rustiger worden!

Succes.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Reflux kan iets losstaand zijn, maar ook samenhangen met kea. In principe heeft elke kindje in meer of mindere maten reflux. Reflux is namelijk het niet goed sluiten van het maagklepje en dat is iets wat moet 'groeien'. Alleen genoeg kindjes hebben er geen last van. Kea komt maar bij zo'n 5% van de kindjes voor.

Ken je de leefregels van reflux en pas je deze al toe? Ook bij medicatie gebruik heel belangrijk.

Hypo allergeen, ha, is geen geschikte voeding bij (vermoeden van) kea.
    Ha gebruik je ter voorkoming van kea. Bij vermoeden van of bewezen kea is pepti de eerste stap.
    Dit kan je beter in overleg met een arts doen, zodat je de voeding vergoed kan krijgen als het bewezen is. Je kan het ook zelf kopen en geven, maar de voeding is redelijk prijzig.
    Daarnaast zou ik je willen adviseren eerst de medicatie 2 weken de tijd te geven. Dan kan je zien of dat de oplossing is.

Deel Deze Pagina