SInds ruim een maand slaapt Dean de nacht door. Hij slaapt van ongeveer 20:30 (soms later) tot half 7 (soms eerder, soms later). Ik kolf voor het naar bed gaan dan nog een keertje. Ik vind een flesje in de koelkast handig voor als ik onverwachts weg moet. Savonds stop ik het in de vriezer. Maar die is wel vol nu.. Is het nodig dat ik die voeding blijf kolven, voor mijn productie? Tis geen moeite hoor het kolven, maar kan slecht tegen melk door de gootsteen spoelen!
Als je al een flink volle vriezer hebt is het niet echt nodig lijkt me. Heb je het dagelijks nodig om te werken o.i.d.? Of ben je puur vooraad aan het opbouwen? Waar je ook rekening mee moet houden is dat melk in de vriezer een half jaar houdbaar is, inderdaad zonde om melk later weg te moeten gooien! Wat ik zelf doe is 's morgens kolven, tot ik een aardige vooraad heb.. en dan lekker stoppen. Zodra het weer wat nodig is pak ik het weer op! Als je het niet echt nodig hebt zou ik lekker stoppen, je kunt het altijd later weer oppakken!
Het is vooraad inderdaad. Ik zal eerst eens kijken wat de verste datum is in de vriezer en eventueel wat opschuiven.
ok dus voor de boobies is het niet nodig? Ik ga mijn vriezer maar eens uitmesten. Ik merk dat hij de wat oudere melk uit de vriezer niet moet (hebben wel eens gegeven om de vooraad wat verser te houden) Ik ga dan soms 11 uur zonder voeden.. is dat echt geen probleem?
Ik denk er toch iets anders over. Nu je ruim 4 maanden voedt, is je productie goed, maar niet stabiel. Dat is deze pas rond een maand of 10. Op het moment dat je dus 's avonds niet meer kolft, loopt je productie dus wel terug. Als Dean dezelfde hvh voeding blijft drinken ,loopt hij dus terug. Op een gegeven moment, zal deze zich weer aanpassen aan de vraag. Je kan je productie nu je een aantal maanden voedt wel weer goed opkrikken, dus het hoeft zeker niet onoverkomelijk te zijn. Ik heb altijd de voeding van 23.00 uur gekolft, toen mijn zoontje door ging slapen op dat tijdstip. Heel vaak heb ik mijn man een flesje bv laten geven ( ik zelf nooit), en dan kolfde ik die voeding weer af. Zo behield ik steeds *verse * melk in de vriezer. Na 13 maanden kolf ik niet meer iedere avond. Ik kolf nu nog 's avonds ong. 50 ml ( mbv de spray), en die gebruik ik voor werkdagen. Zelfs nu met 15 maanden merk ik dat het kolven 's avonds wel minder wordt...... Maar je moet uiteraard zelf die keus maken. Succes!
Dat was mijn gevoel ook een inderdaad. Ach, als ik straks ga werken na de zomer vakantie, kan dit flesje ook mee naar oma, bedenk ik me net.. Ik blijf gewoon kolven.
Ik ben met 7 liter in de vriezer (ook mede door evt. koemelkallergie en opnieuw voorraad aanleggen) toch echt gestopt met 's avonds kolven. Productie is gewoon goed gebleven hoor, je kind regelt het toch?
Toen mijn mannetje een maand of 3 oud was, is hij 's nachts écht gaan doorslapen, dus van ongeveer 21 uur tot ongeveer 6/7 uur. En ik heb 's avonds nooit gekolfd. (wel 's ochtends net voordat hij wakker werd of na z'n eerste voeding) Met teruglopen heb ik nooit problemen gehad. het kán dus wel!