Baby lijkt soms geen lucht te krijgen

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by EverAfter, Feb 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. EverAfter

EverAfter Bekend lid

Aug 14, 2014
    675
    43
    28
    Female
    Hoihoi,

Onze dochter is inmiddels bijna 5 weken dn doet het hartstikke goed. Wel last van krampjes en wat moeilijk kunnen boeren, maar dat lijkt me niks geks en erbij horen. Verder drinkt ze goed, poept/plast goed, groeit goed en maakt ze een tevreden indruk. Het enige waar ik ontzettend onzeker en bang van word, is het volgende: een keer in de zoveel dagen ligt ze heel rustig te slapen of rustig wakker te zijn en lijkt dan opeens geen lucht te krijgen. Ze valt even stil qua adem, loopt rood aan en kijkt hier heel paniekerig bij en begint dan vanuit het niets enorm hard te huilen/krijsen waarna het lijkt of ze nog steeds zoekt naar adem, het duurt dan even voor ze weer echt haar adem terug heeft. Op de momenten dat dit gebeurt, klinkt het alsof er iets van slijm in haar keel zit wat ze niet wegkrijgt. Ik tik haar dan snel rechtop en probeer haar te sussen. Na een aanta seconden wordt ze rustiger en moet echt even 'bijkomen'. Gebeurt dit vaker bij baby's of moet ik hier verder wat mee? Ik vind het zelf heel eng en het maakt dat ik haar niet graag uit het oog verlies en erg onrustig slaap.

Alvast bedankt voor het antwoord!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Waarschijnlijk verslikt ze zich ... maar voor de zekerheid zou ik er even naar laten
    kijken. Wat je kunt doen is het proberen te filmen en het zo laten zien aan de huisarts.
    Maar ik zou zowiezo laten kijken bij huisarts hoor.

Groetjes Adrienne

Share This Page