Voeding schuimt zo...

Discussion in 'Flesvoeding' started by toet, Oct 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Hoi,

Ik ben overgestapt van friso preventief hypo-allergeen naar friso normaal,maar deze schuimt zo,ik roer al met een lepeltje,iemand tips om het minder te laten schuimen?

Groetjes,

2. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik heb ook heel veel schuim met friso! Bij mij werkt het gelukkig wel om met de achterkant van een lepel te 'roeren'. Daarna swenk ik de fles langzaam heen en weer en heb ik een fles vrijwel zonder schuim!

3. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    misschien toch maar wat zachter roeren ;)

4. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

je kunt zo'n plastic lepeltje van de voeding bewaren en daarmee t meeste schuim eraf scheppen.Door dat plastic verdwijnt ook al veel schuim.

Wat ik ook wel eens doe is de fles maken en dan pas verschonen. Dan laat ik de fles openstaan en als ik dan klaar ben dan is t schuim er ook af

5. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Hier schuimt het ook erg..
    Bram drinkt er niet minder om :D .

Ik roer altijd met een roerstaafje, maar de ene keer heb ik meer schuim dan de andere keer. Misschien heeft het ook te maken met de temperatuur van het water?

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die plastic lepeltjes kun je niet steriliseren, geen goed idee. Dingen die met de melk in aanraking komen moet je voordien steriliseren.

7. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier geen schuim hoor! Ik roer met een vork.

8. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

aangezien t kindje waar t om gaat al bijna 7 maanden is lijkt me dat geen probleem. Fenne is er pas twee en ik maak t na elk gebruik goed schoon. Trouwens ik heb die dingen er ook wel eens gewoon bij in de pan gemikt en er is niks mee gebeurt.
    Anders pak je een ander plastic lepeltje. Ik ben zelf niet zo van het alles steriel. Wel hygienisch uiteraard maar beetje bacterien mag best wel. Ieder zn ding uiteraard.
    Mijn nichtje steriliseerd met 10 maanden nog alles dagelijks, ik nu al niet meer. Tis maar net waar je je prettig bij voelt enz enz

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ach ik heb net gisteren de richtlijnen van het Voedingscentrum over Enterobacter Sakazakii zitten lezen, dan let je weer meer op het steriliseren.

10. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Paar weken geleden vertelde het CB mij dat ik mijn flessen helemaal niet meer hoef te steriliseren. De spenen wel een paar keer per week. Ik doe het eigenlijk standaard elke dag maar schijnt niet nodig te zijn volgens hun.

11. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    als ik flesjes maak, zet ik ze in de koelkast zodra ze op koelkast temperatuur zijn, schuimen ze bij mij niet meer als ik ze opwarm in de magnetron

12. Niet meer actief

Ik laat de fles ook even staan. Maar Jasmijn drinkt niet al te snel, dus voordat het op is (als ze alles al opdrinkt) is de schuim er ondertussen ook wel af. Verder steriliseer ik ook niet altijd alles. Wel bij eerste aankoop, maar zowel het CB als de verloskundige als de kraamhulp wist mij te vertellen dat het achterhaalt was. Maar 1x per week gooi ik de spenen nog wel in een pannetje, maar dat was het dan. Verder gewoon goed schoonmaken. Zoals al werd gezegd, wel hygienisch, maar niet steriel.

13. Mirelle

Mirelle Actief lid

Dec 11, 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Ik doe die maat lepetjes gewoon in de vaatwasser op 70gr of in de magnetron sterilisator.
    En echt niet meer elke dag.
    Verder roer ik met een lange lepel.
    Gaat prima!

Groetjes, Mirelle

14. HammyQ

HammyQ Actief lid

Jun 8, 2007
    115
    0
    0
    Ik heb gemerkt dat als het water te warm is er eerder schuim ontstaat. Hier ook last van een klein beetje schuim na schudden maar tegen de tijd dat de fles bijna leeg is is al het schuim al weer verdwenen.

Ik verwarm het water nu met de magnetron en dan heb ik het ook sneller op de juiste temperatuur.

15. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    vraagje: maken jullie een nieuwe maatschep ook eerst schoon voordat jullie het gebruiken? Dus als je een nieuwe pak koopt? Ik heb dat nooit gedaan eigenlijk, daarna wel maar als ik het voor het eerst gebruik niet! MIsschien maar wel gaan doen?

16. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Ik maak dat schepje nooit schoon...

17. sim

sim Niet meer actief

ik ook niet, ik vind dat ook een beetje te ver gaan (zonder mensen tegen het hoofd te stoten :) ) wat moet je dan met rammelaars en speelgoed, ook allemaal uitkoken?

ik heb ook schuim met friso, en de comfort roer ik met een vork en de normaal gooi ik gewoon rechtstreeks in de fles en dan schudden. maar als ik het in de aventfles geef, blijft er heel veel bruis over en in de s-fles verdwijnt het weer heel snel :(

18. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Als we alles moeten steriliseren dan moeten al haar kleren in de kookwas... daar gaan de mooie kleuren!
    Want Isa sabbelt harder aan haar kleren als aan de speen ;)

19. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Die bacterie wat genoemd wordt groeit in zuigelingenmelk. Als je de materialen goed schoonmaakt(kokend water) wordt die bacterie ook gedood.
    Doch ben ik van mening dat je alles kunt overdrijven. Zo ook dit. Als je een lepel in de vaatwasser gooit is die ook schoon.

Share This Page