gulzig en slecht boeren

Discussion in 'Flesvoeding' started by sassie1980, Nov 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Hoi,

Na de bevalling ben ik begonnen met borstvoeding, maar het bleek dat ik te weinig melkproductie had. Die eerste dagen heeft ons mannetje dus erg veel honger gehad en was afgevallen van 3760 gram naar 3380 gram.
    Na een week zijn we overgestapt op volledige kunstvoeding en dit gaat prima, hij weegt inmiddels 4070 gram.

Pete drinkt erg gulzig, een flesje van 120 ml drinkt hij binnen 10 minuten op als we geen pauzes houden. In het begin dachten we dat dit kwam doordat hij tekort was gekomen, maar na een maand drinkt hij nog steeds erg gulzig. Hij kan ook af en toe slecht boeren, waardoor er ook wel eens wat voeding terugkomt.

We gebruiken een Difrax fles met een S speen. Nu vraag ik me af of er mama's zijn die ervaring hebben met een baby die gulzig drinkt met spugen als gevolg en me een goede fles kunnen aanraden waarbij dit probleem minder werd?

Groetjes Saskia

2. sim

sim Niet meer actief

de fles is goed, ik heb heel veel flesjes geprobeerd en ben hier toch weer op terug gekomen. had hetzelfde probleem met elijah. probeer eens een s-speen van bibi (thee speen) of een s-speen van kruitvat eigenmerk. die gaatjes zijn iets kleiner. je kunt dan ook de achterkant van de fles nog wat strakker aandraaien, dit scheelt ook een stuk. maar met die spenen ging het bij ons prima.

succes

3. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    Ik denk toch dat de speen niet goed is die je gebruikt….als hij zo snel zijn eten al op heeft hoeft ie er dus totaal geen moeite niets voor te doen…tis hetzelfde eigenlijk als jij te snel eet dan wordt je ook misselijk en “kots” je het er uit….

Ik zou eerst eens een andere (kleinere) speen gebruiken en eventueel kijken voor andere voeding…je hebt speciale voeding die net iets dikker is juist voor kindjes die “te veel teruggeven”….

De oudste van mij had het toen ook, en toen ik over ging op een andere kleinere speen en voeding die wat dikker was, was het over…toen moest hij wel moeite doen voor zijn eten, en kwam er ook minder terug tijdens het “boeren” …

succes

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Juist door dit probleem ben ik uiteindelijk toch weer teruggegaan van de Difrax s fles naar de Avent flessen. Deze gaatjes zijn een stuk kleiner en Jelle heeft tot 3 mnd uit een 1 (pasgeborene) speen gedronken en was dan in 15-20 minuten klaar met zijn flesje.

Ik kon toen wel meteen over op een 3 speen, deze heeft dan 3 gaatjes, elk van dezelfde grootte als de 1 speen.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dt is gek zeg...
    Wij zijn juist van Avent overgestapt op difrax S newborn vanwege het gulzige gedrag. difrax heeft veel fijnere spenen met de avent dronk hij ook veel te snel en met de difrax doet hij er netjes 20 minuutjes over.

6. eko

eko Actief lid

Jul 22, 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Mijn zoontje had er ook last van.
    Bij mij was het bv en dat is weer wat dunner dan kv. De ha adviseerde het in te dikken met johannesbroodpitmeel (nutriton). Halve theelepel per 100 cc was al voldoende.

7. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Hoi,

We hadden 2 Opti-flessen van 250 ml gekocht en gebruikten deze voor de kunstvoeding.
    Nu hebben we sindskort ook een S-fles van 170 ml, cadeau gekregen vanwege zegeltjes sparen bij de Etos. Deze heb ik gisteren en vannacht gebruikt en nu lijkt het wat beter te gaan met spugen. Soms een mondjevol na een boertje, maar niet meer bij elke voeding.

Sim, ik had een antilekspeen maat S van Bibi gehaald, maar deze past niet echt denderend op de Optifles van Difrax. Als we de ring draaien, draait de speen niet goed mee, waardoor de opening niet op de goede plek zit. Die spenen die jij opnoemt, passen die wel goed, ook al is het een ander merk als de fles?

Smoekie, we hebben hypo-allergene voeding vanwege exceem en allergieen in de familie, dus die wil ik eigenlijk blijven gebruiken.

Eko, mag je Nutriton al gebruiken voor een kindje van 1 maand oud?

Groetjes Saskia

8. wannie

wannie Niet meer actief

Ja hoor sassie, nutriton mag je gewoon gebruiken het heeft geen toegevoegde waarde, tis puur een verdikkingsmiddel.

Ik heb het al vanaf dat Destin 2/3 weken was gebruikt omdat hij ook zo ontzettend gulzig dronk.

Op de verpakking van nutriton staat geloof ik 4 schepjes bij 100 cc maar dat is echt veelste veel.
    Ik deed altijd maar een half schepje tot 1 schepje toe en dat had al genoeg effect.

Ik gebruik het niet meer omdat hij nu rustig zat drinkt en goed boert :)

Roer de voeding ook door met een vork ipv te schudden dan komt er minder lucht in de voeding.

Suc6

Wannie

9. sim

sim Niet meer actief

daar heb ik wel een tip voor, draai de ring met speen op de fles, zet een krasje met een mesje op de ring, wanneer je m in de goede positie heb. draai de ring weer los, trek nu de speen erdoor met de juiste stand bij het krasje en draai het nu weer op de fles, als het goed is moet ie nu wel goed zitten en kun je door het krasje steeds zien hoe je de speen door de ring moet trekken :D

Share This Page