Aangezien Rosan haar slaap en eettijden aan het veranderen is en ik maar niet tot een goed schema kan komen ben ik benieuwd hoe andere kindjes rond deze tijd zaten met eten en slapen. Nu gaat het hier ongeveer zo (als ik thuis ben): 7:30 fles, rond9uur weer naar bed. Slapen tot 10uur Wakker tot 12uur, de fles en naar bed Slapen tot uurtje of 3 Rond 4 uur half 5 de fles Ongeveer half 6 proberen groentehapje Rond half 8 de fles en naar bed Ben erg benieuwd hoe jullie kids dit toen deden. Vind het erg lastig! En op de dagen dat ze naar KDV gaat moet ze om half 7 de 1e fles al maar dan slaapt ze ook wel ongeveer tot 10uur.
Hoi hoi, ik kan je niet vertellen hoe mijn dochter het doet, want zij is 'pas'2,5 maand. maar als ik het zo zie vind ik het een heel mooi schema. Wat lukt er niet aan dan? Wat ik me afvroeg, is dat ineens zo dat ze wat langer wakker is? Mijn dochter 'moet' nu nog echt tussen elke voeding slapen, ene keer een uurtje andere keer 2,5. Ook krijgt ze nog een 'late' voeding van 21.30. Wanneer hield jij die eraf?
Ik geef bv op verzoek, maar globaal ziet het er zo uit: 6.30: bv, daarna gelijk terug naar bed 8.30: bv, rond 10.30 naar bed 12.30: bv, rond 14.30 naar bed 16.30: bv, om 19.30 weer naar bed met om 19.15 nog een keer bv 22.15:bv De laatse 2 voedingen zijn op mijn verzoek, de rest is aan haar, dus soms zit er wel een uur verschil in. Ben nog niet met fruit begonnen. Als ze naar t KDV moet, gaat ze niet meer terug naar bed na de voeding van 6.30. Ik vind jouw schema mooi hoor, waar zit het probleem?
Hier nu ongeveer hetzelfde schema. Om 10.00 geef ik ook een fruithapje, zoveel als hij lust. Na 16.00 doet hij soms nog een tukkie. Hij gaat rond 20.00 naar bed. Ik merk ook dat hij nu wat aan het veranderen is. Hij is wat langer wakker en gaat meer spelen.
Ons schema: 06.45 wakker -07.00 naar beneden 07.30 flesje 08.30- 10.30/11.00slapen (soms korter) 11.30 flesje 13.00-15.00/15.30 slapen 15.30 flesje Soms nog een knippertje in de box of maxicosi-kinderwagen als we weg zijn. Als ik haar weer op bed leg dan is ze savonds veel wakker. 19.00 flesje daarna op bed 22.30 flesje Het wisselt per dag wel eens, soms wil ze overdag wat eerder voeding. maar over het algemeen zijn dit de richtlijnen. Ze sliep tot vorige week ook nog weer in dr bedje na de 4 uur fles, maar ben een aantal daagjes op pad geweest na die fles en mevrouw vind het dan te gezellig en gaat echt niet koesen , en op die dagen valt ze direct in slaap 7 uur en blijft slapen En anders is ze steeds wakker tot de laatste fles..
@jolan: Is heel normaal dat ze nog heel veel slaap nodig hebben. Marin kon pas bij 4 maand 1,5 uur ertussen houden! Zij sliep dan ook echt tussen elke voeding! Dus ook rond 17.00 uur nog! Pas sinds ong. 2 weken heeft ze er ong 2 uurtjes tussen , maar ook wel eens dagen dat ze na 1,5 uur alweer pruttelt haha. Maar is ook weer heel erg verschillende per kind, buren van ons hebben een jongentje die is 5 maand en die slaapt dus nog van 16.00- 19.30 krijgt dan om 20.00 laatste fles en slaapt dan gerust verder tot 08.00/09.00 sochtends ..Wou dat ik zo'n slaapkop had haha! Marin is echt sinds de laatste week pas rond 07.00 uur! Was eerst altijd 5 a 6 uur De laatste fles eraf is heel verschillend hoor per kindje. Hangt er ook vanaf hoe veel het drinkt, en is het er aan toe? CB adviseerde mij om die laatste fles gewoon eerst te blijven geven (Marin krijgt ook geen bijvoeding, als ik daarmee start dan ga ik proberen de laatste fles eraf te halen). Heb eergister geprobeerd om te laatste fles weg te laten maar toen was ze 4 uur wakker en heb ik het kunnen rekken tot half 6. Maar ja dan is het schema dus weer mega in de war! Want dan kom ik om half 6 savonds uit voor laatste flesje en dat kan niet! Dus ik laat het eerst zo
Ok bedankt voor je reactie !!! Heb je toen ze om half 6 kwam die dag dan een extra voeding gehad? Hoe doe je dat met de hoeveelheid dan?
Mijn dochtertje heeft ongeveer dezelfde leeftijd. Ons schema: 1e fles: 8:15 , dan slapen rond 10:00, tot ongeveer 11:00 2e fles: 12:15, rond 13:15 slapen, tot ongeveer 15:15 3e fles: 16:30, rond 18:30 slapen, tot ongeveer 22:30 4e fles: 22:30, daarna slapen tot de volgende ochtend ongeveer 7:30
Hier om 7:00 uur de fles, dan meestal rond 8:30 naar bed tot 9:00. Dan word hij rond 10:30 meestal weer moe en slaapt hij tot 11:00. Dan om 11:00 de fles. Rond 12.30 weer slapen tot 13:00, rond 14.30 weer slapen tot 15:00, dan om 15:00 de fles. Rond 16.30 slapen tot 17:00 en dan om 19:00 de fles en dan slapen tot 7:00. Zoals je ziet is het slapen hier overdag alles behalve handig!!