Ik wil met mijn zoontje van 8 maanden gaan babyzwemmen, maar het is om 9.00 uur. Mijn zoontje is alijd vroeg wakker 5.30-6.00 en gaat dan vaak om 9.00 uur even terug voor 45-60 minuten. Ik vraag me af of hij het gaat redden om een uur langer op te zijn en dan ook nog te gaan zwemmen. Hoe zouden jullie het doen? Gewoon gaan, en maar zien?
Ja, gewoon gaan en zien hoe het gaat. Heb ik ook gedaan. Hier is het 's middags tussen 13.45 en 14.45, net de tijd dat Charlotte net haar fles drinkt en daarna gaat slapen. Maar ik geef haar vooraf al wat te drinken en neem nog wat mee, mocht ze dan nadien honger hebben dan hoeft ze niet te wachten tot thuis. Ze is die dag wel uit haar ritme, zul jij ook hebben, je zoontje zal dan 's middags waarschijnlijk langer slapen. Maar het is de moeite waard, ik vind het super dat babyzwemmen!
Bij ons raden ze aan vanaf 5-6 maanden. Het is hier (Valkenburg) een uurtje, in dat uur kun je zelf kijken hoelang je wilt/kunt blijven met je kleintje. Het water is 32 graden, ik vond een uur goed te doen, ook de eerste keer al.
Ik heb het op die leeftijd eens geprobeerd. Mijn zoontje ging ook zo rond 9 uur weer naar bed, en het zwemmen begon om 9.15. Hier bleek het niet te werken. Mijn zoontje was helemaal overstuur en de rest van de dag ook uit zijn humeur. Ik ben toen een af en toe gaan vrijzwemmen, totdat hij overdag rond 11 uur naar bed ging.. En toen dus wel die georganiseerde groep.
hier al met 7 week !! beetje vroeg vindt ik zelf.. het water blijft toch te koud voor zo'n kleine ukkie.. ging zwemmen met 6 maand .. maar hier begint het om half 11 tot 11 uur , maar meestal slaapt esmee om 11 uur , dus snel snel afdrogen , aankleden , en in de auto begint ze al in haar oogjes te wrijven , en soms valt ze al in slaap ! zeker na zo'n vermoeiende zwemuurtje !
hier had ik hetzelfde probleem ik legde hem dan na de fles op bed... of even spelen en erin.. hij sliep dan niet altijd maar ruste wel wat uit soms viel hij met een extra flesje in slaap in debox.. voor een dutje
Hier is het voor 6 tot 18 maanden van 10.00 tot 10.30 uur. Terwijl mijn mannetje om 9.30 een fruithap krijgt en daarna naar bed gaat... Dus om die reden zijn wij ook nog niet geweest.
Ik vind het toch wel lastig hoor, want om 9.00 uur is hij echt moe meestal en om hem dan tegen heug en meug nog een uur wakker te houden. Voordat ik hem dan op bed kan leggen is het 10.30-11.00. Is gewoon niet zo een handige tijd. Kijk als hij een half uurtje later moet gaan slapen is niet zo'n ramp, maar hier is het dan bijna 2 uur later. Er zijn hier meer zwembaden in de buurt, ga maar eens informeren hoe laat het ergens anders is.
hier ging het goed het is bij ons dan ook maar een kwartiertje en ik ging maximaal een half uurtje daarna vrij zwemmen ze sliep dan altijd in de kinderwagen als we dus weg gingen uit het zwembad bij ons verschuift de tijd wel 3 keer per jaar noa begon om 09.00 en zit nu inmiddels al op 09.30 zodra ze hier afzwemmen dan schuiven ze een kwartiertje op dus na de kerst zwemt ze weer af en zit ze op kwart voor 10 wij hebben hier dan ook guppy 1,2,3 en dan puppy 1,2,3 dus ze zijn hier bijna 3 jaar als ze klaar zijn dan hoeven ze niet heel lang te wachten voor ze voor hun a,b,c gaan
Hey, toevallig ook vandaag weer geweest. Omkleden gaat heel makkelijk. Ik neem hem mee in de maxicosi. Kleed dan eerst mezelf uit in bikini en laat hem dan nog even zitten. Daarna kleed ik hem uit. Wij hebben allemaal kleedkamers met aankleedkussens. Ik neem nooit waardevolle spullen mee dus laat mijn tas in de kleedkamer achter en heb daar al onze kleren in. Uit het zwembed kleed ik eerst de kleine aan. Als hij klaar is zet ik hem in de maxicosi en kleed ik mezelf aan. Zag tegen het aan en uitkleden op maar viel erg mee. Ik twijfelde vanochtend of ik zou gaan of niet. Hij was 7 uur wakker en zou dan normaal gesproken ook weer rond 9 uur terug naar bed gaan. Heb het ook gewoon een keer geprobeerd en ging prima. Hij was niet huilerig en gewoon heel vrolijk en hij vond het heel leuk. Les duurde van 9.15 tot 9.30. 10 uur waren wij thuis fruithapje gegeven en meneer ging lekker 2,5 uur slapen. Ik zou het dus gewoon een keertje proberen als ik jou was.
Nou ik ben gewoon gegaan en het ging hartstikke goed. Hij vond het geweldig. Het duurde tot 9.30, daarna naar huis gereden, thuis fruit gegeven en toen op bed gelegd waar hij lekker anderhalf uur heeft geslapen. En het aan- en uitkleden ging ook goed. Ik had de maxi cosi mee, en ik kon hem omkleden bij het zwembad.
Ook hier is het om 9 uur en mijn 7,5 maand oude zoontje gaat ook altijd rond 9 uur naar bed. Om deze reden ben ik ook nog nooit geweest terwijl hij mij zo leuk lijkt. Misschien ook maar gewoon eens proberen. Mag je op deze leeftijd al gewoon vrijzwemmen, dus naar een niet extra verwarmd bad?
Laure: wij gaan weleens vrij zwemmen, maar ik merk wel dat mijn zoontje het dan na een kwartier of zo wel koud krijgt. Ik zou het gewoon eens proberen Laure. Ik twijfelde ook ontzettend, maar doordat hij het zo leuk vond, hield hij het vol en ging hij thuis gewoon een uur later naar bed. Hij sliep toen tot 11.30. En vanmiddag is hij om 3 uur naar bed gegaan ipv om 13.30-14.00 en heeft weer anderhalf uur geslapen, dus hij past zich gewoon aan.