Hallo! Mijn zoon krijgt vanaf vandaag naast bv ook fv, omdat alleen mijn melk niet voldoende is voor hem. Nu vraag ik me alleen af hoeveel fv hij dan per keer mag? Hij is nu ruim 4 kilo en 4 en halve week. En welke voedingen zijn het best te vervangen? Ik dacht zelf in de middag aangezien ik straks ook weer moet werken en dan zou hij ook in de middag fv krijgen. En zijn er hier verder nog mensen met ervaringen in het combineren van bv en fv, die nog nuttige tips of ervaringen hebben, ook mbt het af blijven kolven omdat ik anders te weinig produceer? Alvast bedankt!
Eerst wat vragen... Op hoeveel voedingen per dag zit je? Waarom denk je dat je productie niet voldoende is? Ben je bekend met regeldagen/clusteren,en geef je daar aan toe? Geef je borstvoeding op verzoek? Te weinig productie met 4 weken komt eigenlijk bijna altijd door verkeerd borstvoedingsbeleid of verkeerde drinktechniek... Met 4 weken al bijvoeden is heel heel tricky voor je productie. Die is nog volop in de opstartfase en als je kv gaat bijgeven, is de kans op terugloop bijna 100%. Wat zegt je LK over hoe het gaat?