Hoeveel opvolgmelk drinkt jouw kindje?

Discussie in 'Voeding' gestart door Racegirl, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Hoi meiden.

Mijn zoontje is 9 maanden en krijgt s'ochtends een bord pap met 200 ml opvolgmelk. S'avonds een fles van 200. In totaal drinkt hij dus gemiddeld 400 ml opvolgmelk. Is dit wel genoeg en hoeveel melk drinken jullie kindjes nog? Soms komt hij s'nachts ook nog weleens en krijgt hij ook nog een klein flesje, 100 ongeveer. Verder drinkt hij thee en water, hij drinkt meer dan genoeg maar ik vraag me af of hij wel genoeg melk binnen krijgt. Bedankt!

2. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mijn dochter van al 18 maanden nu drinkt nog 200ml opvolg melk per dag. Dit is via een avond vanille papje die ze graag drinkt nog altijd voor het slapen.
    Maar ik moet wel zeggen dat mijn meid het ook echt kan gebruiken, ze is zoeen sprietje.
    Het hangt ook heel erg van je kindje af dus vind ik.
    Als ze wat dikker was geweest had ik haar waarschijnlijk heel iets anders gegeven.
    Gewoon kijken naar de behoefte van jou kindje persoonlijk is het best..
    Als jij denkt dat hij meer opvolg melk nodig heeft moet je die gewoon lekker geven.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tot een jaar moeten ze iig zo'n 500 cc zuivel hebben. Dat is inclusief toetje en kaas.
    Zolang ze daarnaast goed groeien, zit je prima :)

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

5. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Hier smorgens of brinta op basis van 200 ml aangemaakte FV (eet hij meestal niet helemaal op) of een snee brood met een fles 150/5

Smiddags een snee brood en een fles 150/5

En voor het slapen gaan nog een fles 180/6

De 2 flessen 150/5 bij het brood worden dadelijk evt vervangen door een beker gewone melk.. dus zo zie ik die 2 flessen nu ook... melk bij de boterham

6. adi

adi Niet meer actief

Met 9 maanden zijn wij net overgestapt van 700cc (4 flessen) naar 500-600cc (verdeeld over 3 flessen).
    daarnaast kregen ze nog een klein schaaltje volle yoghurt.

Melk blijft hoofdvoeding van een baby tot 1 jaar, ik vond deze dan ook altijd belangrijker als bijvoeding.

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier kreeg ze toen nog 3 flessen van 180/6 en af en toe wat volle franse kwark als toetje...
    Vanaf 1 jaar 2x 150cc gewone (koe)melk en nu nog steeds.

8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn meisje krijgt als ontbijt 100 ml opvolgmelk met volkoren pap.
    Daarna nog 5x een flesje van 100 ml (meer krijgt ze zelden op) voor het slapen gaan en nachtfles.

Bij het eten weigert ze de melk, thee en water krijg ik er dan wel in.

9. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Mijn dochtertje van bijna 11 maanden krijgt:

08.30 papfles van 200ml opvolgmelk
    10.00 1.5 a 2 stuks fruit en wat water of thee
    12.30 150 ml opvolgmelk en 1 boterham met korstjes
    15.30 stuk fruit of soepstengel met tuitbeker diksap
    17.30 aardappels groente vlees of vis met wat water
    19.00 fles melk van 150 ml opvolgmelk

Wij mogen de derde fles niet laten vervallen ivm koemelkallergie, dus kunnen geen zuiveltoetjes geven en roomboter of kaas of iets dergelijks. Wel gaan we over een maandje starten met soya, dus wellicht dat de 3e fles dan af gaat vallen.

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Met 9 maanden zaten wij op 2x180/6.

Met 10/11 maanden wilde meneer alleen nog maar z'n avondfles van 180/6. Ben toen overgestapt op 's morgens een bekertje gewone melk bij z'n broodje, hij krijgt als tussendoortje ook wel eens wat griekse yoghurt met een fruitje erdoor en krijgt na z'n avondeten altijd een toetje en eet ook kaas op brood...zo kom je ook aan je zuivel.

11. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.061
    2.557
    113
    Limburg
    Zoontje krijgt 's morgens pap van 150/5 opvolgmelk
    's middags 120/4
    's avonds 210/7 + 4 schepjes rijstebloem.

Deel Deze Pagina