Mijn kleine meid is nu 3 maanden en zit nog steeds op 7 voedingen per dag. Op één voeding na (die in de ochtend) zit ze volledig op flesvoeding. Ik heb 2 maanden volledig bv gegeven waarbij ze op zo'n 8 voedingen zat en ben af gaan bouwen tot waar ik nu ben. Ze slaapt 's nachts ongeveer 9-10 uren achter elkaar door. Heerlijk natuurlijk! Maar overdag komt ze om de 2-3 uur om een voeding. Rekken gaat heel lastig.. mevrouw laat het duidelijk merken wanneer ze honger heeft en negeren is niet mogelijk... (ik kan in ieder geval geen kind negeren wat zo hard gaat huilen dat ze er bijna in blijft..). Ze drinkt per voeding 80-165 cc, zeer variabel dus. Hoeft ze niet meer, dan hoeft ze niet meer. Dan krijg je er echt niet meer in. Soms na een pauze van 10 minuten nog een paar slokjes maar meer niet. Zo langzamerhand zou ze toch ook met 5 voedingen toe moeten kunnen? Wie heeft tips om haar te leren meer per voeding te laten drinken?
Dat zou kunnen ja, 5 voedingen. Maar waarom zou je dat willen? Je kunt ook gewoon op verzoek flesvoeding geven, als je je maar houdt aan het maximum. Ik heb vier maanden volledige borstvoeding gegeven, en toen ineens gestopt vanwege ziekenhuisopname. Twan heeft de eerste paar dagen nog zo'n 7 keer gedronken, maar daarna ging hij ook vanzelf ineens naar 5 keer. Nu zit hij op 4 voedingen overdag, en dan maken we hem wakker om half twaalf voor de vijfde fles.
Als je inderdaad maar niet over de liter gaat is het niet erg hoor. Is natuurlijk ook wel heel moeilijk als ze ineens meer zou moeten kunnen drinken. Ik heb altijd op verzoek gevoed en kijk gewoon elke voeding een beetje wat ze heeft en daar laat ik de andere voeding van afhangen, zodat ik niet over de liter kom. Geeft mij persoonlijk ook gewoon het meeste rust wanneer ik gewoon lekker haar volg in plaats van de klok