Voeding tegen krampjes

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MinnieJ, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En die luchtbellen blijven nog beter vast zitten in de vloeistof als je die indikt met johannesbroodpitmeel of pap!

Bij de Aldi kun je van die plastic bekertjes kopen met milkshake, die je eerst opmoet schudden. Het middel dat daarin zit om het luchtig te houden na het schudden is....jbpm!

2. adi

adi Niet meer actief

Ik snap misschien niet wat je bedoelt, maar ik heb altijd difraxflessen gebruijty. Je houdt de fles met 1 hand vast bij de opening, stopt de greep van een vork/lepel in de fles en gaat gewoon roeren. Heb nooit een druppel gemorst, en weet ook niet hoe ik daar zou kunnen,, tenzij de fles tjokvol is.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    #23 Averlhach, 17 mei 2013
    Laatst bewerkt: 17 mei 2013
    Even een opmerking over bovenstaand.

Eerst wil ik wel kwijt dat ik geen voorstander ervan ben om vanalles in je baby te proppen in de hoop dat dit werkt.

Op 1 september 2012 is de wetgeving betreft geneesmiddelen aangepast. Een middel moet (wetenschappelijk) bewezen zijn, waarvoor het verkocht word, voordat dit op de verpakking mag staan en aangeprezen mag worden als in 'is tegen x' of 'werkt bij x'.

Infacol mag nog steeds worden verkocht als 'helpt tegen darmkrampjes' en staat ook nergens een melding oid.
    Cinababy echter mag dit niet vermelden. Op de site staat dan ook de melding dat ze niet mogen vermelden waarvoor dit product bedoeld is.

Dus in principe zou Infacol wel iets moeten doen.

Oh toevoeging; vanaf 1 september '12 geen reclame en 1 juli '13 niet meer verkocht worden met waarvoor het middel gebruikt kan worden. Bovenstaand is wel correct, omdat infacol nog reclame maakt.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #24 dirksmama, 17 mei 2013
    Laatst bewerkt: 17 mei 2013
    Werkzame stof in Infacol is simeticon/dimetison, een siliconenverbinding. Precies dezelfde stof als in San Simplex en Aeropax. En zelfde werkzame stof als in middeltjes tegen hoofdluis.

Wat bekend is is dat simeticon bij volwassenen luchtbellen in de darmen clustert, zodat ze makkelijker van boven of van onder naar buiten kunnen.

Dus misschien kan het helpen als de kramp door lucht komt. Maar niet alle kramp komt door luchtbellen. Maar de werking bij baby's is nooit bewezen. Die claim op de verpakking is gebaseerd op wat er bij volwassenen gebeurt. Uit onderzoek bij baby's is gebleken dat het even goed werkt als een placebo (Simethicone in the treatment of infant colic: a r... [Pediatrics. 1994] - PubMed - NCBI).

Cinababy mag niets meer claimen omdat het homeopathisch is. Raar dus dat Infocal nog wel iets mag claimen dat bewezen niet waar is.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als het idd niet bewezen is dat het werkt is het vreemd dat ze het nog wel mogen beweren en reclame mogen maken.
    Maar als idd bij een aantal baby's de krampen door lucht komen (wat mij niet vreemd lijkt met alle mensen die de fles schudden zoals op de verpakking staat) dan zal het bij die baby's werken. Alleen zouden deze kindjes dit zonder het middel, maar met juiste bereiding van de fles niet eens krampjes krijgen.

Interresant artikel. Het zit dus vooral tussen de oren.

6. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ja wat dat betreft vind ik difrax echt een belabberd merk! Maarja 't jong drinkt er graag uit ;)

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    We hebben echt een probleem baby: verborgen reflux, kraampjes, huilbaby, moeizame ontlasting etc. Ik schrijf hier wat we hebben geprobeerd en wat werkte en minder werkte. Misschien heeft iemand iets aan mijn ervaringen.
    We hebben 4 weken aan gewerkt en nu (ze is 5 weken) lijk het goed te gaan

Speen/fles ivm snel drinken:
    - calma speen. Vacuum zuigen komt te veel lucht binnen. Niet doen dus
    - avent fles: binnen 3 minuten leeg.
    - dr brown/born free: binnen 5 min leeg
    - difrax met kersspeen: 10 min.
    - difrax met 1-2-3 speen op staand 1 drinkt ze 10-15 min
    - difrax met dental speen: 30 minuten. Hier is nadeel dat het te lang duurt en dat haar boven lipje rood wordt omdat die speen niet goed kan in mondje.
    Oplossing: wissel difrax dental - kersspeen steeds tijdens voeding eerste 15 min dental en dan kersspeen.

Kraampjes
    - Infacol: binnen 1 week op en ik heb niet het gevoel gekregen dat het super helpt of zo. Wel waren boertje 1-2 stuks maar wat handig is. Die stof maakt van vele lucht belletjes een grote.
    - cinababy: onwijs irritant dat het 30min voor of na voeding moet dat lukt dus nooit. Ook geen werking gezien

- baby zo veel mogelijk rechtop voeden en na eten langer rechtop houden. Hier helpt het wel.

Ontslasting:
    Ze had het keertje per 5 dagen. Na het bezoek van osteopaat elke dag! Dus echt aanrader vooral voor babys met keizersnede geboren.

Verdikte voeding: hier kreeg ze juist hardere ontlasting ervan echt een klei maar kraampjes werden wel stukje minder.
    Maar dat had wel twee weken zeker nodig om het verschil te zien

8. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik lees nu pas je bericht.. Maar alleen al het poeder erin gooien met dat lepeltje is een opgave vind ik! Als ik niet goed mik, gooi ik de helft van het poeder ernaast, dus nu zet ik dat lepeltje aan de rand en kieper hem in 1 beweging om, dus dan blijft er automatisch poeder aan de rand en fles zitten.. Daarnaast heb ik er nog nooit aan gedacht om met de steel te roeren.... :( Ach, mn dochter heeft nooit last gehad van krampjes (kan ze op 1 hand tellen dat ze het wel had) dus ik blijf het gewoon op mijn onhandige manier doen :p:D en dat morsen ging over het overschenken van de ene fles in de ander.. Dus melk ofzo mors ik niet hoor.. Alleen het poeder met het erin scheppen (voelt zich klunzig..)

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb difrax fles en ik doe altijd poeder met poederdosje van bornfree
    Openingen passen precies over elkaar heen zidat ik niks kwijt bent.
    Ik heb ook klontjes en omdat ik liever geen voorweerp gebruik om te roeren heb ik het zo uitgeprobeerd:
    Verdikte voeding ( friso comfort)
    We hebben hetekraan van 100 graden:
    - ik doe 1/2 hete water en laat het 5 min staan dan poeder erin en beetje rondjes met fles maken. Dus niet schudden maar zonder dopje zo bewegen dat het niet boven rand uitkomt.
    - 1/2 koude water uit koelkast

Op die manier geen belletjes en geen klontjes!
    Als water te heet of te koud is dan lukt het weet niet

Deel Deze Pagina