Sinds m'dochtertje een potje olvarit krijgt van 200 ml en een toetje drinkt ze de flessen haast niet.. dit is haar schema 7 uur fles van 210 plus 7 scheppen (helemaal op) 10 uur fruit wil ze niet meer is van de laatse dagen 11 uur fles laat ze van de 210 ongeveer 50 van inzitten af en toe wil ze smiddags wel het fruit. smiddags ook een beetje roosvicee met een soepstengel 16 uur warme maaltijd met een toetjes (helemaal op) 19,30 uur laatste fles 210 plus 7 scheppen (gisteravond heeft ze er 120 inlaten zitten) verder merk ik er niks aan want ze slaapt er verder wel goed op maar krijgt ze wel voldoende vocht binnen? de plasluiers zijn verder goed. en nu wil ik vandaag het toetje om 10 uur doen als ze dat wil natuurlijk en dan na het warme eten alleen beetje water zodat ze hopelijk die fles leeg drinkt. groetjes
Plasluiers en tevredenheid van een kindje is een goede indicatie. Daarnaast is de vuistregel vanaf 6 maand dat ze 100ml vocht per kg lichaamsgewicht per 24 uur nodig hebben. In groente, fruit, yoghurt etc zit ook vocht.
Misschien de flessen gewoon kleiner maken? Ik lees niet dat ze te weinig drinkt. Als ze goed blijft plassen en tevreden is, hoef je je geen zorgen te maken.
Ik vind die potjes van 200 gram wel erg groot moet ik zeggen.Meestal geef ik zo'n plastic kuipje van 100 gram.Ga zelf maar eens zo'n potje van 200 gram leeg eten.Je zit dan best vol en voor zo'n kleintje is het helemaal een grote hap.