Ik zoek even herkenning en eventueel tips... Mijn dochter is nu 7,5 maand en dit is haar schema: 6.00/7.00 fles 180+6 (meestal 30/40cc over) 9.00/9.30 Fruit 200gr (bijna altijd op) 12.00 boterham 12.30 fles 180+6 (blijft altijd van over gemiddeld 50/60cc) 16.00 fles 180+6 (blijft ook altijd wat van over) 18.00 warm eten (eet ze soms de helft en enkele keer eet ze het op) 20.00 fles 180+6 + rijstebloem. Als ik haar brood geef dan houd ze de lippen stijf op elkaar, dan geef ik het haar zelf eet ze wel een beetje maar meer spelen. Bij mijn man en het kdv eet ze het wel beter. Omdat ik vind dat ze toch iets van granen moet binnen krijgen had ik haar vandaag pap geprobeerd te geven, uit de fles moet ze er niks van hebben dus nou ja dacht dan maar uit ene bordje, maar na 1 hap was het huilen en ze hoeft dat echt niet. (nu al vaker aangeboden) Afgelopen nacht heeft ze veel lopen spoken veel wakker en vanochtend werd ze pas om 8.30 wakker, toen wilde ik haar, haar fles geven weigerde ze eerst, pas om 9.00 wilde ze hem hebben. Vervolgens zijn we gaan zwemmen en toen ik weer naar huis liep is ze in slaap gevallen en heeft ze geslapen tot 13.30 daarna wilde ik haar dus pap geven maar dat wilde ze niet dus toen maar fles gegeven die dronk ze wel op. Ik geef haar straks nog haar fruithap en dan wat eerder haar avond eten en dan vanavond maar een fles van 210 zodat ze wel genoeg vocht binnen krijgt. Maar zijn er meer kindjes die bij hun eigen moeder voeding weigeren? Moet zeggen dat ik het weleens moeilijk vind, je wilt ook niet dat ze te weinig binnen gaan krijgen. En op het consultatie bureau vonden ze dat ze nu wel naar 2 momenten toe kon met granen, dus brood en s`ochtends dus fles met pap maar dat drinkt ze totaal niet is dit dan erg?
Hoi, Mijn dochter is bijna 8 maanden en sinds een week of 3 doet ze dit ook. Het begon met minder eten en drinken, daarna sliep ze overdag moeilijker en sinds twee weken is ze 's nachts ook aan het spoken. We vermoeden een tandje, alleen we zien nog niks... Gisteren heeft ze geen fruithapje gehad, wilde alleen een paar stukjes brood die ze zelf in haar mond deed, wilde geen avondeten, maar we hebben met kunst- en vliegwerk toch wat naar binnen weten te smokkelen. Aardappeltje in de hand, en zo nu en dan een lepeltje groenten erin. Yoghurt wilde ze wel hebben. Melk gaat hier nog het best, maar ook niet meer geweldig. We houden gewoon goed in de gaten dat ze genoeg melk krijgt (600cc) en al het andere is mooi meegenomen. Ik geloof niet dat ze zich zal laten verhongeren, dus we laten haar maar zelf bepalen hoeveel ze wil eten. Pap geven we trouwens ook niet.
Tsjah hier ook een tandje wat er door is maar het lijkt meer een fase ofzo... en idd ze zullen zichzelf dan wel niet verhongeren maar als ze dan snachts zo aan het spoken is dan ga je je wel afvragen of ze dan honger heeft ofzo en buiten dat is het ook erg vermoeiend... Hoop dat we snel weer een beetje in normaal ritme zitten ze heeft net gelukkig wel haar fruit gegeten.
Lees even mee, heb hier een melk weigeraar op het moment. Gisteren heeft ze totaal maar 150 cc melk op over de hele dag. Gelukkig wilde ze wel fruit en groentehap en wat brood maar vocht is toch ook wel belangrijk.
Vandaag heeft ze uiteindelijk dit binnen gekregen: 9.00: 180+6 waarvan 40cc over 13.45: 210+7 40cc over 15.30 fruit 200gr 18.00 warm eten half potje 19.30 180+6 + rijstebloem 120cc van over Totaal dus ongveer 450cc melk en dan der fruit en warm eten... Linda, dat is ook niet veel 150 vocht, heb je nog geprobeerd wat ander vocht naar binnen te krijgen? Slaapt je dochter ook slecht op dit moment en hoe oud is ze?
Gisteravond heeft ze toch nog bij elkaar 240 cc melk op. Tot afgelopen nacht sliep ze goed maar vanacht was het mis. Maar ze is nu ook ontzettend aan de diarree, hebben ook straks een afspraak bij de huisarts om even na te laten kijken. Want alles wat erin gaat komt er gelijk weer uit vanonder, ze heeft ingevallen ogen, droge mond en fontanel is ingezakt en is erg rustig, totaal niet het meisje wat ik gewend ben. Ze is overigens vandaag precies 8 maanden maar ze heeft al 4 tandjes nu. Denk dat ze toch iets onder de leden heeft en daarom niet wilde drinken maandag en dinsdag. Misschien moet je proberen het los te laten dat je vind dat ze naar jou idee te weinig eet. Kindjes voelen dat ook aan. Mijn moeder had dat ook bij mijn broertje,die dronk niet goed vanwege zijn hartje en daar maakte mijn moeder zich zorgen om maar als hij bij mij dronk ging dat flesje in no time leeg.
Ja ik probeer dat nu ook wel wat en het gaat vandaag wel een stuk beter. Gisteravond heeft ze de laatste fles laten staan en toch sliep ze door tot 7.30 vanochtend dus ze krijgt genoeg. Vandaag hoefde ze de fles van 16.00 niet dus blijkbaar is ze gewoon echt aan het minderen qua melk ze heeft nu vanochtend 180+6 half broodje 180+6 waarvan 50cc over fruithap en warm eten beide helemaal op 200gr en dan vanavond nog een fles geef haar dan wel 210+7 krijgt ze in ieder geval nog wat meer vocht binnen. Hoe is het gegaan bij de huisarts? vervelend dat ze niet lekker is hoop dat ze snel weer wat opknapt.
sinds een maand eet het mannetje hier ook een stuk minder dan ik gewend ben van hem.En drinkt ook zijn flessen met pap slechtt. ik heb een tijdje zijn pap moeten lepelen in de ochtend en avond! Dit nam hij dan wel weer, wel lang bezig maar dat is niet erg....... fruit/brood en groente nam hij wel goed Ook snachts spoken en veel wakker en huilen..... en waarom????? wij dachten aan tanden???? droompjes????? virusje?? het gaat nu al weer beter overdag met z'n flessen, maar in de nacht spookt hij nog wel. Met grote zus dit nooit zo gehad dat gespook in de nacht! STERKTE allemaal
Gelukkig gaat het weer wat beter met Esmée. Alleen drinkt ze nog steeds erg weinig maar ze drinkt wat en het blijft erin.