Volgende stap in eten? 6,5 maand!

Discussie in 'Voeding' gestart door Sinja, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Onze dochter is nu 6,5 maand en echt dol op eten (en drinken).

Ons schema is nu:
    8:00 fles 180+6
    10:30 fruithapje
    12:00 fles 180+6
    15:45 fles 180+6
    18:00 groente
    19:45 fles 180+6 en 2 schepjes rijstebloem

2 weken geleden zijn we bij het cb geweest. We hadden een afspraak bij de arts en ik vroeg hoe we nu verder moesten gaan qua eten. Volgens de arts van het cb kon ik zo verder gaan en pas vanaf 9 maanden zou ik een voeding moeten vervangen door iets anders. en voor die tijd (met 8 maanden) is er nog een afspraak dus kon het dan nog vragen).

Maar mijn vriendin zit bij het zelfde cb, en mag wel al beginnen met iets anders te drinken aanbieden en brood...

Ook als ik op de nutrilon 2 verpakking lees staat er 3 tot 4 voedingen, dus niet persé 4.

Wat kan ik haar nu als volgende stap te drinken of eten aanbieden? Of het gewoon zo houden voorlopig? (ze was met 6 mnd 8,2 kilo en 69 cm dus ook niet klein!)

2. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik was met 6 maand bij het cb en zij gaven aan dat ik met 7/ 7,5 maand een boterham in de middag mocht aanbieden en tussendoor wat water/ thee.

Dochter dronk vanaf 6 maanden wel 3 flessen, het schema wat we sinds toen hebben is:

07.00 uur: fles 180+6
    10.00 uur: fruit
    12.00 uur: brood met fles 180+6
    15.00 uur: water/ thee met liga of rijstewafel
    17.00 uur: groente en toetje
    19.00 uur: fles 180+6

3. adi

adi Niet meer actief

Is er een bepaalde reden dat je naar de volgende stap wilt? vanaf 7 maanden ku je met granen beginnen (in de vorm van brood en/of granenpap in de ochtend) en dat is op zich voldoende nieuws wat er dan bijkomt.

4. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Adi nou eigenlijk is het ook meer dat ze tegen mijn vriendin hebben gezegt dat ze juist naar 3 flessen toe moest werken. En andere dingen aan moest bieden om haar kindje daaraan te laten wennen!

En bij ons werd verteld het zo houden, niets anders aanbieden tot 9 mnd! Dat leek me best laat, vooral omdat ik hier las dat er andere mama's ook al brood en ander drinken gaven, dan ga je twijfelen.. ;)

Deel Deze Pagina