schema ivm afbouwen bv?

Discussie in 'Voeding' gestart door bunchy, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    zoontje is bijna 8 maanden.
    op kdv krijgt hij om 1530 nog 180 ml bv/melk
    om 1730 komt hij thuis en wil hij graag aan de borst.
    deze ben ik echter aan het afbouwen (aangeraden wordt voeding 4 bij 5 voedingen). Om 20u krijgt hij laatste bv
    en tussendoor nog warm eten...
    kan ik als een dolle om 1730 warm eten geven of zou hij hier niet genoeg aan hebben, dan zou hij nl maar 4 x bv nog krijgen op een dag.. als ik een flesje geef drinkt hij misschien zoveel dat hij geen warm eten meer wil om 1830.
    hoe zouden jullie dit aanpakken?

2. Bri

Bri Niet meer actief

heee, ik zie dat je hier de vervolgvraag hebt gesteld.
    wel goed om het even vanaf een andere kant te benaderen, misschien krijg je dan andere antwoorden.

ik hou het erop: ik zou voeding 3 vervangen door opvolgmelk, dus de laatste op het kdv. dat scheelt jou een keer kolven en dan kan zoonlief lekker bij mama zijn om 1730. dat moet natuurlijk wel in je plan passen; tegelijk voeden en eten koken is best lastig...

als hij al goed z'n warme eten eet, zou je kunnen proberen om die maaltijd om 17.30 klaar te hebben. of zouden ze de laatste fles op het kdv misschien iets later kunnen geven, zodat jij een beetje lucht hebt en je zoontje om 18 uur warm eten kunt geven.

3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    ik dacht dat het mamahonger was maar afgelopen twee dagen vindt meneertje het prima om de fles te krijgen...
    ik hou het dus maar op het officiele schema, dan ben ik ook net zo snel vh kolven af want hierna haal ik voeding van 11 u eraf en dan die van 14u30!

Deel Deze Pagina